دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب در کنفرانس خبری مشترک با «سرجیو ماتارلا» همتای ایتالیایی خود اعتراف کرد که منطقه غرب آسیا منطقه مربوط به ایالات متحده نیست، چراکه این کشور بیش از ۱۱ هزار کیلومتر با آنجا فاصله دارد.

ترامپ گفت در تماس با یکی از سران شبه‌نظامیان کرد در شمال شرق سوریه از وی خواسته که زندانیان داعشی را برای بازکردن پای آمریکا به درگیری با ترکیه فراری ندهند.

وی افزود: روسیه، ایران، سوریه و شاید به مقدار کمتری ترکیه، همه به اندازه ما از داعش تنفر دارند و آنجا (غرب آسیا) منطقه آن‌ها است. ما هفت هزار مایل (بیش از ۱۱ هزار کیلومتر) دورتر هستیم.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: شعار انتخاباتی من بازگرداندن سربازان آمریکایی به خانه بود و این کاری است که من در حال انجام آن هستم.

ترامپ با اشاره به اینکه آنکارا و گروه‌های کردی مدت‌ها است که با هم می‌جنگند، ادامه داد: چرا ما داریم از خاک سوریه محافظت می‌کنیم، اسد دوست ما نیست چرا ما باید از خاک آن‌ها حفاظت کنیم؟

ترامپ همچنین با اشاره به انتقادهای «لندزی گراهام» سناتور جمهوریخواه از تصمیم او برای خروج از شمال شرق سوریه گفت:

او دوست دارد هزار سال دیگر با هزاران سرباز در خاورمیانه بماند تا برای دیگران بجنگد؛ [اما] من می‌خواهم از خاورمیانه خارج شوم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.