درگیری‌های دولت چین با لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا همچنان ادامه دارد. بعد از اینکه اظهار نظر یکی از مسئولان باشگاه هیوسون درباره هنگ کنگ باعث شد ابتدا چین این باشگاه را تحریم و سپس رقابت‌های NBA را تحریم کند، این لیگ ورزشی با ضررهای مالی زیادی مواجه شد.

این موضوع پای بسیاری از مسئولان و مدیران لیگ حرفه‌ای آمریکا را به وسط کشید تا کشمکش دولت چین با این لیگ خاتمه پیدا کند اما این مشکل هنوز حل نشده و پای ستاره لیگ NBA یعنی لبرون جیمز بازیکن تیم لس‌آنجلس لیکرز را نیز به وسط کشیده‌است.

جیمز در مصاحبه اخیر خود به این موضوع واکنش نشان داده و سعی کرده به گونه‌ای حد وسط را بگیرد تا اختلاف مسئولان چین با لیگ بسکتبال آمریکا خاتمه پیدا کند اما صحبت‌های او با واکنش شدید مردم هنگ کنگ مواجه شده‌است.

مردم هنگ کنگ که انتظار داشتند ستاره ورزش جهان از آنها حمایت کند اما با صحبت‌های جیمز برای رضایت چینی‌ها مواجه شده‌اند در جریان اعتراضات خود پیراهن این بازیکن را به آتش کشیده‌اند.

یکی از هواداران لبرون جیمز در گفت‌وگویی گفته که مردم هنگ‌کنگ شرایط خوبی ندارند و منتظر بودند تا یک ستاره واقعی از آنها حمایت کنند اما با صحبت‌های عجیب جیمز مواجه شده‌اند و سوزاندن پیراهن این ستاره‌ نیز به گونه‌ای اعتراض به صحبت‌های او بوده‌است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.