«اگنس واندر مول» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه چهارشنبه در نشست خبری گفت: «ایران باید از عبور از یک مرحله جدید از اقدامات نگران‌کننده‌ای که تنش‌ها را تشدید می‌کند، خودداری کند.»

«حسن روحانی» رئیس جمهور ایران روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اشاره به این که در صورت پایبندی اروپا به برجام، تهران نیز تعهدات توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را اجرا می‌کند، گفت که ایران در حال کار روی بر سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۹ برای غنی سازی اورانیوم است.

«ژان ایو لودریان» هم روز سه‌شنبه در مصاحبه با روزنامه «فیگارو» نه تنها گفت ایران باید به برجام پایبند باشد، بلکه محدود کردن مسائل دیگری از جمله فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران را هم جزو اهداف پاریس برشمرد.

این در حالی است که با گذشت یک سال و نیم از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، اتحادیه اروپا تعهدات خود برای جبران آثار تحریم‌های یکجانبه آمریکا را اجرایی نکرده است. جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال در سالگرد خروج آمریکا از برجام، اعلام کرد در بازه‌های ۶۰ روزه و تا زمان اجرایی شدن تعهدات کشورهای باقی‌مانده در برجام، به مرور پایبندی خود را به برجام کاهش می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.