سردار حسین ساجدی نیا در مورد آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی گفت: از دو روز پیش بار برگشت زائران به کشور آغاز شده و برابر آمارهای ما نسبت بازگشت و رفت در مزرها یک پنجم رفت و چهار پنجم برگشت است و به عبارتی دیگر در تمامی مرزها تعداد ورود به کشور عراق کمتر شده است.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی برای تردد در مرزهای چهارگانه وجود ندارد، افزود: تهمیدات لازم برای بازگشت زوار به کشور نیز اتخاذ شده است و ماموران پلیس و دیگر دستگاه‌ها در آماده باش کامل هستند.

معاون عملیات ناجا در مورد افرادی که ممکن است گذرنامه یا برگ تردد خود را گم کرده باشند نیز گفت: اگر زائران گذرنامه یا برگ تردد خود را گم کرد باشند می‌توانند به سرکنسولگری کشورمان در شهرهای کربلا، نجف، بغداد، سامرا و کاظمین رفته و مشکل خود را حل کنن. اما اگر این افراد به مرز هم بیایند مشکلی برایشان وجود نداشته و ماموران مرزبانی و پلیس گذرنامه مشکل را مرتفع خواهند و مانعی برای ورود به کشور وجود ندارد.

ساجدی‌نیا در مورد زائران گمشده نیز گفت: در کنسولگری ها تمهیداتی برای یافتن افراد مفقودی نیز پیش‌بینی شده و سامانه‌هایی داریم که اگر افراد به کشور بازگشته باشند، اطلاعات آنان را اعلام کنند تا خانواده‌شان نگران نباشند، همکاری‌های لازم با کشور عراق نیز در این زمینه وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.