هیل گزارش داد، دفتر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، پنس به نمایندگی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در راس هیاتی به ترکیه سفر خواهد کرد که این هیات شامل مایک پامپئو، وزیر امور خارجه و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا خواهد بود.

همزمان با اینکه واشنگتن در تلاش است تا به توافقی با آنکارا برای پایان دادن به حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه دست یابند، پنس روز پنجشنبه در دیداری دوجانبه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مذاکره خواهد کرد.  

حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه پس از آن آغاز شد که ترامپ تصمیم خود را برای خروج نیروهای آمریکایی از منطقه اعلام کرد.

این هیات آمریکایی امروز (چهارشنبه) عازم ترکیه خواهد شد و زمان بازگشت آن به واشنگتن هنوز معلوم نیست.

همزمان با اینکه ترامپ همچنان متعهد به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه است و از دیگر کشورها خواسته تا جای خالی آمریکا را پر کنند، پنس به مقام پیشرو در دستیابی به یک آتش‌بس در این منطقه تبدیل شده است.

ترامپ عصر سه‌شنبه در مراسمی در کاخ سفید گفت: ما مذاکرات جدی با افراد مختلف داریم. ما می‌خواهیم پس از سال‌ها سربازان‌مان را به کشور بازگردانیم. آنها بهترین و عالی‌ترین جنگجویان در جهان هستند. آنها نظم، قانون و آرامش را برقرار می‌کنند. آنها نیروی پلیس نیستند.

وی افزود: ما به ترکیه و کشورهای دیگر بسیار سخت می‌گیریم. آنها باید در حال حاضر خودشان اموال و دارایی‌هایشان را حفظ کنند. آنها باید بتوانند خودشان صلح و امنیت را حفظ کنند.

پنس روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود که ترامپ از اردوغان خواسته تا حمله نظامی به شمال سوریه را متوقف و مذاکرات با نیروهای کرد در منطقه را آغاز کند.

تلاش‌ها برای میانجی‌گری یک آتش‌بس به همراه اعمال تحریم علیه آنکارا روز دوشنبه اعلام شد که بیانگر تغییر در استراتژی کاخ سفید در بحبوحه فشار دو حزبی به خاطر تصمیم ترامپ برای خروج نیروها از شمال سوریه می باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.