ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به بررسی برخی از اسناد و مدارک در مورد حمله به نفتکش ایرانی، گفت: فیلمی که دوربین‌های نصب شده روی نفتکش گرفته اند، نشان می‌دهد که این حمله از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی و آل سعود انجام شده است. مسلماً این مثلث شوم تلاش داشت که ضربه شست به جمهوری اسلامی نشان دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: عربستان سعودی و آمریکا  تلاش دارند تا این حمله را به گردن داعش و یا طالبان بیندازند اما اسناد و مدارک موجود از حمله نفتکش ایرانی نشان می‌دهد که امکان سازماندهی این حمله از سوی داعش و گروه‌های تروریستی وجود ندارد زیرا این گروه ها در منطقه دریای سرخ حضور ندارند.

حسن‌بیگی تاکید کرد: اسناد و مدارک زیادی در مورد دخالت برخی دولت ها در حمله به نفتکش ایرانی وجود دارد که این اسناد و مدارک به سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد شد و کشورهایی که در این حمله تروریستی نقش داشتند باید تاوان عمل خود را بدهند.

وی افزود: اگر به فرض محال گروه‌های تروریستی داعش و طالبان نیز در این منطقه حضور داشته باشند و این عملیات را انجام داده باشند همه می دانند که طالبان و داعش توسط عربستان و آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد شده‌اند و غلام حلقه به گوش این کشورها هستند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: همه دنیا می‌دانند که پول عربستان سعودی برنامه‌ریزی موساد و سیا موجب ایجاد گروه های تروریستی در منطقه غرب آسیا شده است.  اسناد و مدارک جمهوری اسلامی ایران در مورد حمله به نفتکش ایرانی آماده است و انشاالله به زودی به سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد شد .

وی گفت: اقدامات امنیتی و تخصصی برای بررسی حمله به نفتکش ایرانی توسط متخصصان در شورای عالی امنیت ملی و نهادهای امنیتی انجام شده و اسناد و مدارک در اختیار وزارت خارجه قرار گرفته است تا به سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.