محمدباقر نوبخت عصر امروز در آیین کلنگ زنی ۲هزار واحد مسکن محرومین روستایی استان لرستان، اظهار داشت: پس از پرداخت سه هزار میلیارد تومان برای کاهش آلام ناشی از سیل و بازسازی مناطق خسارت دیده بعد از شش ماه وظیفه داشتم که به استان بیایم و بررسی کنم.

وی افزود: در شرایطی که جهان با اراده یک کشور زورگو تلاش داشت که ملت ما را در سختی قرار دهد و به زعم خودش تنها محل درآمد این کشور که نفت هست را از ما بگیرد. می‌دانید که یک تحریم نفتی سنگینی برای ملت ایران انجام شد و تصورشان این بود که ما دیگر منابعی برای پاسخگویی به مطالبات به حق مردم نداشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: من با خرسندی عرض می‌کنم غیر از سه هزار میلیارد تومانی که برای این استان و ۱۵ هزار میلیاردی که برای سایر استان‌ها در این شش ماهه اول سال اختصاص داده شد که همچنان ادامه پیدا خواهد کرد ما موفق شدیم امسال بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های مختلف عمرانی و زیرساختی این کشور سرمایه‌گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: در این شش ماهه ۱۳ هزار میلیارد تومان فقط برای خرید تضمینی گندم پرداخت کردیم و بیش از هشت هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگی انواع کارکنان دولت را پرداخت کردیم و این درشرایطی است که دشمن نادان تصور می‌کرد اگر جلوی نفت به عنوان تنها ممر صادراتی را بگیرد هیچ کاری از پیش نمی‌توانیم ببریم و مردم ایران در مضیقه و سختی قرار می‌گیرند.

نوبخت بیان کرد: اذعان می‌کنیم که مردم در شرایط سختی زندگی می‌کنند و تحت فشارهای اقتصادی هستند اما آنچه که مد نظر دشمنان بود که ما نتوانیم در این شش ماهه اول این خدمات را عرضه کنیم محقق نشد.

وی گفت: رئیس جمهور فرانسه سال گذشته به رئیس جمهور ما گفت ترامپ به ما گفته تو زیاد نگران نباش چون تا ۲ یا ۳ ماه در کار ملت ایران تمام است و همه تسلیم می‌شوند اما آنها ملت ایران را نشناخته‌اند؛ مطمئن هستیم که در این مصاف اراده‌ها آنها کوتاه خواهند آمد.

وی افزود: رهاورد بنده از سوی دولت برای شما غیر از آن تعهداتی که برای بحث جبران خسارات سیل انجام دادیم ۲ هزار واحد مسکونی طی ۱۱ ماه قرار است بسازیم و برای شهریور ۹۹ آنها را افتتاح می‌کنیم؛ این هدیه این سفر است.

نوبخت عنوان کرد: در حوالی بهمن و بعد از حادثه تروریستی خاش به آنجا سفری داشتیم و کلنگ ساختمان‌هایی اینچنینی را بر زمین زدیم که در این فاصله آماده شد.

وی تصریح کرد: ما قادر نیستیم همه خسارت‌ها را جبران کنیم چون صادرات نفت کاهش یافته و در شرایطی هستیم که باید با دل خونین و لب خندان با مردم صحبت کنیم ولی ان‌شالله خدا کمک می‌کند و از این گردنه عبور می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: دولت مثل پدری است که همسرش بیمار است، فرزند دانشجو داشته باشد و خانه‌اش هم تخریب شده باشد و در این فکر است که چطور خانواده را اداره کند.

وی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه الان به دست یک شیرزن لر سپرده شده است و انتظار داریم این مردان و زنان لر که به صداقت و امانت و صفا معروفند را سربلند کنید، در جمعشان حضور پیدا کرده، مشکلاتشان را بررسی کنید، اگر به دست استاندار قابل حل بود اقدام کنید اگر نه به ما انعکاس دهید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.