سردار محمد قنبری اظهار داشت: ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شب گذشته، برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت مسلحانه خودرو در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان بلافاصله عوامل انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با چهار نفر سرنشین با سد کردن راه یک دستگاه نیسان آبی رنگ و تهدید راننده با اسلحه گرم خودروی مذکور را سرقت کرده و از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ماموران پلیس بلافاصله وارد عمل شده و با استفاده از شیوه، شگردها و فناوری‌های نوین خودروی نیسان را که به همراه پژو ۴۰۵ در مسیر زاهدان به خاش در حال تردد بود شناسایی کردند.

وی ادامه داد: ماموران خودروهای مذکور را تحت تعقیب قرار داده و در حوالی پاسگاه «جون آباد» شهرستان زاهدان به رانندگان این خودروها دستور ایست دادند.

سردار قنبری اظهارداشت: خودروها بدون توجه به دستور ایست به سرعت خود افزوده و به طرف ماموران تیراندازی کردند که با واکنش پلیس مواجه شدند.

وی بیان کرد: در ادامه این تعقیب و گریز و درگیری مسلحانه خودروی پژو با استفاده از تاریکی شب و عوارض زمین متواری شد اما ماموران سرانجام خودروی نیسان را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به هلاکت سارق خودروی نیسان گفت: در بازرسی بدنی از این سارق یک قبضه اسلحه کلت کمری، ۲ تیغه خشاب و ۷ فشنگ کشف شد.

وی با اشاره به اینکه دستگیری سایر سارقان متواری در دستور کار پلیس قرار دارد افزود: پلیس با سارقانی که با انجام سرقت‌های خشن و مسلحانه امنیت عمومی را خدشه‌دار کنند با قاطعیت برخورد می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.