باشگاه استقلال برای دریافت مجوز حرفه‌ای AFC برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بدهی‌های معوقه‌ای داشت که با پرداخت آن‌ها موفق شد سهمیه‌اش در آسیا را حفظ کند.

در بخش مربیان سابق استقلال امیر قلعه‌نویی با دریافت ۸۲۶ میلیون تومان حاضر به رضایت شد. البته سرمربی فعلی سپاهان ۴۰۰ میلیون تومان تخفیف داد. مجید صالح باوجود اصرار مدیران باشگاه استقلال تخفیف نداد و برای دادن رضایت ۱۸۵ میلیون تومان دریافت کرد.

بهرام افشارزاده که زمانی مدیرعامل باشگاه استقلال بود برای آنکه رضایت دهد ۱۲۰ میلیون تومان به حسابش واریز شد تا زیر برگه تسویه‌حساب را امضا کند.

برای مهدی رحمتی ۳۵۰ میلیون تومان خرج شد که البته بخش عمده‌ای از این پول به‌حساب اداره مالیات واریز شد. بهنام برزای ۴۰۰ میلیون تومان گرفت که جای تعجب زیادی دارد و پژمان نوری هم ۳۵۰ میلیون تومان برای دادن رضایت دریافت کرد.

آندرانیک تیموریان و میثم مجیدی هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان گرفتند و گرفتن رضایت از مجتبی جباری هم ۹۰ میلیون تومان برای استقلال هزینه داشت. بیشترین پول هم به حنیف عمران‌زاده داده شد و این بازیکن برای امضای برگه تسویه‌حساب ۹۰۰ میلیون تومان دریافت کرد.

باشگاه استقلال برای تسویه‌حساب با ۱۰ نفر از طلبکاران سابق خود ۳ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان از بودجه جاری سال ۹۸ هزینه کرد و اگر تا پایان سال با مشکل غیرمنتظره‌ای روبرو شود، باید از منابع دیگری این کسری را جبران کند. ضمن اینکه رابسون جانواریو و سرور جباروف به فیفا شکایت کرده‌اند و باشگاه ناچار است ۱۴۳ هزار دلار به آن‌ها قبل از آنکه کمیته انضباطی فیفا جریمه جدیدی منظور کند، بپردازد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.