رسانه‌ها به اتهام انتشار اخبار جعلی هیچگاه از گزند انتقاد «دونالد ترامپ» دور نبوده‌اند و در تازه‌ترین اقدام رئیس جمهوری آمریکا روزنامه «نیویورک تایمز» را به خاطر آنچه که انتشار نتایج نادرست نظرسنجی‌ها درباره میزان حمایت از استیضاح خود عنوان کرد، مورد حمله قرار داد.

به گزارش تارنمای آمریکایی هیل، ترامپ روز گذشته (دوشنبه) روزنامه نیویورک تایمز را به دلیل استفاده از نتایج نظرسنجی هفته گذشته شبکه خبری فاکس نیوز که بیان می‌کرد اکثریت پاسخ دهندگان به این نظرسنجی خواستار استیضاح وی هستند، بشدت مورد انتقاد قرار داد.

رییس جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: معلوم شده نظرسنجی فاکس درباره استیضاح نادرست بوده است. این موضوع روز جمعه اعلام شد. با این حال نیویورک تایمز فاسد در یکی از گزارش‌های خود از این نظرسنجی نادرست استفاده کرد و اشاره‌ای به اصلاح آن که همه به طور کامل از آن با خبر هستند، نکرد.

به نوشته هیل، ترامپ ظاهرا به تحلیل روزنامه نیویورک پست اشاره داشت که عنوان می‌کرد در این نظرسنجی دیدگاه‌های رای دهندگان جمهوریخواه و مستقل نادیده گرفته شده است. این روزنامه آمریکایی نوشت اگر این نظرسنجی درست انجام می‌شد ۴۴.۹ درصد پاسخ دهندگان از استیضاح حمایت و ۴۴.۴ درصد با آن مخالفت می‌کردند.

فاکس نیوز گزارشی را در اصلاح نتایج نظرسنجی خود ارائه نداده است.

رئیس جمهور آمریکا نتایج این نظرسنجی را که هفته پیش منتشر شد، مورد انتقاد قرار داده است. این نتایج حکایت از آن داشت که ۵۱ درصد رای دهندگان آمریکایی از استیضاح و کنار گذاشتن ترامپ از قدرت حمایت می‌کنند.

مخالفان این نظرسنجی می‌گویند تعداد پاسخ دهندگان دموکرات در این نظرسنجی دلیل افزایش آمار حمایت از استیضاح بوده است.

در این نظرسنجی ۴۸ درصد از شرکت کنندگان دموکرات، ۴۰ درصد جمهوریخواه و ۱۲ درصد مستقل یا سایر رای دهندگان معرفی شده اند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۳ آبان سال ۱۳۹۹ (چهارم نوامبر ۲۰۲۰) برگزار خواهد شد و رسوایی افشاگر تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین و تحت فشار قرار دادن او برای تحقیق درباره «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش به دلیل فعالیت در یک شرکت گاز به دور تازه تلاش‌ها به ویژه از سوی دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ دامن زده است.

در حالیکه متحدان جمهوریخواه ترامپ اغلب مخالف چنین رویه‌ای هستند. برخی نظرسنجی‌ها از افزایش حمایت آن‌ها از استیضاح رئیس جمهور هم حزبی خود حکایت دارد که چالش جدیدی را پیش پای رئیس جمهور آمریکا در بحبوحه رقابت‌های انتخاباتی قرار داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.