احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس درباره بازداشت روح‌الله زم گفت: آن طور که مطلع شدم روح‌الله زم بر اساس فریب اطلاعاتی بازداشت شده است. فریب یک نوع شگرد اطلاعاتی است و زم به این شیوه دستگیر شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس توضیح داد: فریب اطلاعاتی یکی از پیچیده‌ترین شگردهای اطلاعاتی بین سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی و سرویس‌های دنیا است و در این زمینه، سازمان اطلاعات سپاه کار بسیار پیچیده و فنی انجام داده است تا نفوذ لازم صورت گیرد و فریب را در عملیات اطلاعاتی خودش برای بازداشت زم انجام دهد.

 

فراهانی در پاسخ به اینکه این عملیات در داخل یا خارج از کشور انجام شده است، اظهار کرد: اینکه زم در داخل یا خارج از کشور دستگیر شده است را درست نمی‌دانم، ولی معمولا در پروژه فریب اطلاعاتی، این کار در داخل سرزمین انجام می‌شود.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه «گفته می شود اخباری که روح الله زم در آمدنیوز منتشر می‌کرد از داخل کشور به او می رسید»، بیان کرد: اینطور نیست و آقای احمد توکلی تعریف می‌کرد وقتی با اقای آملی در مجمع تشخیص مصلحت بحث کردیم، من خواستم بروم آقای قالیباف من را برگرداند و اجازه نمی‌داد بروم، ولی من رفتم و وقتی به منزل رسیدم پسرم گفت با آقای آملی در مجمع درگیر شده‌اید؟ این خبر را آمدنیوز زده است. وقتی خبر را دیدم متوجه شدم بخش عمده آن صحبت‌هایی که به نقل از من و آقای آملی در کانال آمدنیوز منتشر شده است؛ دروغ بود.

 

امیرآبادی در ادامه تاکید کرد: ممکن است یک خبری همینطوری به او می‌رسیده، ولی او بیشتر بازی روانی می‌کرد و به آن موضوع شاخ و برگ می‌داد.

 

نایب رئیس فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد: زم در اتفاقات سال ۹۶ سهمی داشت و آمدنیوز مردم را در این اتفاقات تهیج می‌کرد و دخیل بود. مهم این است که او از طریق چند سرویس جاسوسی مختلف حمایت می‌شد. این امر نشان می‌دهد زم برای آنها مهم بوده است که از او حمایت می‌کرده‌اند؛ چون سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی به همین سادگی از کسی حمایت نمی‌کنند.

 

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: موساد، انگلیس، سی‌آی‌ای و خود سازمان جاسوسی عربستان پشت زم بودند و اطلاعاتی به او می‌رساندند. بنابراین اقدام سپاه در اجرای عملیات فریب و دستگیری زم قابل تقدیر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.