ولادیمیر کومان هافبک اوکراینی-مجارستانی تیم سپاهان که از بهترین بازیکنان این تیم در فصل قبل بود، قراردادش را با سپاهانی ها یک فصل دیگر تمدید کرد و در لیگ نوزدهم هم زیرنظر امیر قلعه نویی فوتبال بازی خواهد کرد. او در مصاحبه ای با ورزش سه صحبت های مختلفی را مطرح کرده و درباره فاجعه اتمی چرنوبیل هم صحبت کرده. فاجعه ای دردناک که در سال 1986 در اوکراین رخ داد و اتفاقات تلخی را برای ساکنین آن منطقه رقم زد. او همچنین موضع جالبی هم درباره سریال چرنوبیل دارد. سریالی که به تازگی ساخته شده و در ایران هم مخاطبین زیادی پیدا کرد اما کومان آن را چندان منطبق با واقعیت نمی داند.

کومان در این خصوص گفت: من فکر می کنم قبل از پخش این سریال، مردم در ایران از چرنوبیل زیاد نمی دانستند؛ اینکه بزرگترین فاجعه بوده است. البته که من داستان چرنوبیل را به خوبی می دانم. چیزهایی که در سریال می بینید را باور نکنید. حقیقت چیز دیگری است. شما فکر می کنید که آمریکایی ها بهتر از جمهوری شوروی در مورد حقیقت این ماجرا می دانند؟در آن زمان سازمان KGB (سازمان جاسوسی جمهوری شوروی)، مانند  FBI (سازمان جاسوسی آمریکا) سازمان بزرگی بود. پایه این سازمان، جاسوسی از هر کسی و هر چیزی بود و همچنین مخفی کردن همه چیزها و رازها و اسرار کشور. البته که همین حالا هم کسی نمی داند، مقصر اصلی حادثه چرنوبیل چه کسی یا چه کسانی بوده اند. ماجرای چرنوبیل هنوز هم یک پرونده سری است. قهرمانان این فاجعه در مقبره هایی ناشناس هستند.

این بازیکن که متولد اوکراین است در پایان گفت: هنوز هیچ کسی نمی داند که مقصر یا مقصران واقعی حادثه چرنوبیل چه کسانی بودند، اما قهرمانان اصلی سه فردی هستند، که دروازه ها (گیت‌ها) را بستند. فکر نمی کنم نیازی به توضیح بیشتر وجود داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر، فقط چند تصویر را در گوگل جستجو کنید. چرنوبیل هنوز هم خالی است. آنها تورهایی را برای بازدید از این منطقه، اگر بخواهید آنجا را ببینید، شکل داده اند؛ با این حال آن فضا و منطقه، هنوز اشعات رادیو اکتیو دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.