به گزارش رویترز، وزارت خارجه ترکیه امروز -‌دوشنبه- از تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر توقف صادرات سلاح به این کشور انتقاد کرد. اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که در پی عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، فروش سلاح به این کشور را متوقف می‌کند. 

وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آنکارا به‌طور جدی همکاری‌های خود با اتحادیه اروپا را در چند زمینه مورد بررسی انجام می‌دهد. آنکارا اعلام کرد که به‌خاطر رویکرد «غیرقانونی و متعصبانه» بروکسل این کشور در همکاری‌های خود تجدیدنظر می‌کند. 

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیشتر در جمع خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت: «اعضای اتحادیه اروپا درباره این‌که برای اقدام در جهت گزینه‌های روی میز تا چه اندازه آمادگی دارند با یکدیگر تبادل نظر خواهند کرد، از جمله در زمینه عملیات ترکیه در شمال سوریه و حفاری‌های این کشور در آب‌های قبرس.»

وی همچنین عنوان کرد: «موضوع اصلی در این نشست، عملیات نظامی ترکیه در سوریه است. به نظر من نکته مهم امروز این است که میزبان گیر پدرسون، نماینده سازمان ملل در امور سوریه، هستیم. با او در این‌باره حرف خواهیم زد که چگونه می‌توان مانع تاثیر عملیات نظامی اخیر بر فرآیند صلح شد. این نشست هم از جهت تصمیم‌هایی که بناست به آن برسیم مهم است و هم به این ترتیب خود را برای نشست شورای اروپا که در روزهای آینده برگزار می‌شود، آماده می‌کنیم».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.