به گزارش العربیه، ولادیمیر پوتین در این دیدار گفت که ساز و کار سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان روسیه و عربستان سعودی نهایی شده و همکاری میان دو کشور با هدف ایجاد صلح و ثبات در منطقه صورت می‌گیرد.

ولی‌عهد سعودی نیز گفت که همکاری میان مسکو و ریاض در زمینه انرژی به ثبات منطقه کمک می‌کند.

او مدعی شد که عربستان سعودی با نظر روسیه مبنی بر ضرورت التزام همه کشورها به منشور سازمان ملل موافق است و حمایت روسیه از تمامیت ارضی یمن و ضرورت حل سیاسی بحران یمن را ارج می‌نهد.

تأکید ولی عهد سعودی بر حل سیاسی بحران یمن در حالی است که وی آغازگر حمله نظامی به یمن و تحمیل بیش از پنج سال محاصره بر مردم این کشور، محسوب می‌شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) برای دومین بار و پس از ۱۲ سال وارد عربستان سعودی شد. سفری که از دو سال گذشته برنامه‌ریزی برای انجام آن صورت می‌گرفت.

به گفته منابعی در ریاض، شاه سعودی و رئیس‌جمهور روسیه قرار است در خصوص همکاری‌های دو جانبه در بخش‌های مختلف گفت‌وگو و درباره موضوعات منطقه‌ای، به خصوص سوریه، یمن، خلیج فارس و فلسطین رایزنی کنند.

«یورس اوشاکوف» معاون پوتین پیش از این به رسانه‌ها گفته بود که در جریان این سفر قرار است توافقنامه‌های تجاری و اقتصادی امضاء شود. مدیر صندوق سرمایه‌گذاری روسیه نیز حجم این قراردادها را دو میلیارد دلار ذکر کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.