سرهنگ سعید عطااللهی اظهارداشت: روز گذشته، در پی درگیری دو نفر از مسافران در ایستگاه مترو امام‌خمینی(ره)، ماموران پلیس وارد عمل شده و آن‌ها را به مقر پلیس منتقل کردند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه، یکی از طرفین درگیری ادعا کرد که شخص مذکور در مقابل باجه عابر بانک تقاضای ۲۰۰ هزار تومان پول نقد کرد که آن را به صورت کارت به کارت به حسابم بازگرداند اما وی به جای پرداخت این مبلغ ۲۰ هزار تومان به حسابم واریز کرده است. با توجه به شکایت صورت گرفته، پلیس تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کرد و با بررسی پول واریز شده به حساب، صحت ادعای شاکی محرز شد.

رئیس پلیس مترو تهران افزود: ماموران در استعلام سوابق مظنون پرونده دریافتند وی سابقه‌دار بوده و قبلاً نیز درباره هک و جعل دستگیر و روانه زندان شده است.

سرهنگ عطااللهی درباره نحوه کلاهبرداری از مسافران مترو، گفت: این متهم با مراجعه به مسافرانی که پای دستگاه عابر بانک بودند با بیان اینکه سقف برداشت من از عابربانکم پر شده و احتیاج به ۲۰۰ هزار تومان پول نقد دارم؛ از آنها درخواست می‌کرد اجازه بدهند مبلغ مورد نظرش را از کارت خود به کارت این افراد جابجا کند و مال‌باختگان به او این پول را به‌صورت نقدی بدهند. با توجه به اینکه این فرد از شگرد خاصی برای سرقت‌هایش استفاده می‌کرد، شاکی پرونده نیز در دام وی افتاده بود اما بلافاصله متوجه نیت شوم متهم شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم با این شیوه از شهروندان زیادی کلاهبرداری کرده است به تشکیل پرونده و معرفی وی به مراجع قضائی اشاره کرد.

رئیس پلیس مترو پایتخت به شهروندان توصیه کرد: با توجه به ازدیاد جمعیت، عجله برای رسیدن به مقصد و تراکمی که در سالن‌های مترو است، حتما مراقب اطراف خود باشند تا در دام جیب بر‌ها گرفتار نشوند.

سرهنگ عطااللهی از شهروندان خواست به هیچ عنوان به چنین افرادی اطمینان نکنند و مطمئن باشند با وجود دستگاه‌های پوز سیار و یا غیر سیار در مراکز تجاری، احتیاجی به پول نقد نیست؛ آنها مطمئن باشند کلاهبرداران با چنین شگرد‌هایی درصدد سرقت موجودی‌شان هستند بنابراین بایستی به این موضوع توجه داشته باشند سارقان و کلاهبرداران همیشه در کمین هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.