اصغر مسعودی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح مجلس، گفت: اربعین ترکیب عقل و عاطفه، نماد عزت، بصیرت و وحدت، جنبش عاشقانه و مومنانه و فریاد پایمردی حنجره اسرای خسته کربلا است که جرات دفاع از حق را آموختند و ارزش مقاومت در برابر ظلم را زنده کردند.

آنگونه که خانه ملت گزارش کرده است، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مراقب بود اربعین حسینی، این حرکت عظیم دستخوش خرافات و اختلافات نشود، تصریح کرد: از موکب‌داران که کرامت و مودت را ابراز کردند تشکر می کنم و از دولتمردان می خواهم متناسب زائران به زیرساخت ها و امکانات توجه کنند.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس دهم، خطاب به ملت و کشورهای مسلمان، افزود: امروز مسلمانان توسط دولت های مسلمان به خاک و خون کشیده می شوند و هزاران کودک یمنی کشته و هزاران کرد آواره می شوند؛ آمریکا شریکی مطمئن برای شما نخواهد بود و چنانچه سپر دفاعی آمریکا مایه آرامش آرامکو نشد فشار حداکثری مقاومت حداکثری را رقم زد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قوه مجریه با سازمان نظارت یافته از بروز رشد و فساد پیشگیری کند، اگر مجلس در نظارت کوتاهی نکند و اگر قوه قضائیه با کارشناسان قاطع و پاکدامن، عناصر آلوده و خائن را از سر راه تعالی کشور بردارد امید و اعتبار افزایش می یابد؛ امروز دستان پاک رئیس دستگاه قضا که می خواهد دستان ناپاک را نه از مچ که از بازو قطع کند باید بوسید و مقام و موقعیت نباید مانع رسیدن به فساد شود؛ قطع دست از بازو یعنی پرداختن به ریشه ها، ام الفسادها و اهلیت مدیران درستکار و خدمت گذار.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به مسئولان هشدار داد: شهری که در آن خانه های میلیاردی ساخته می‌شود اما زوج جوان عاشقی نتواند اتاقکی اجاره کند حسینی و اسلامی نیست.

منِ نماینده مجبور به تحمل شرم‌ساری کم‌کاری وزارت راه هستم

بر اساس آنچه که ایسنا گزارش کرده است، قرجه طیار نیز در جلسه علنی  مجلس در تذکر شفاهی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، گفت: اخیرا ۱۵ نفر در جاده‌های استان گلستان به کام مرگ رفتند. شدت حادثه و سوختگی در این حادثه جاده‌ای به حدی بود که شناسایی اجساد جانباختگان عملی نشد و آزمایش دی‌ان‌ای به کمک کارشناسان آمد. بارها بر تعریض جاده‌های ارتباطی تذکر داده‌ام اما وزارت راه و شهرسازی به آن توجهی نمی کند و منِ نماینده مجبور به تحمل شرم‌ساری کم‌کاری همکاران شما هستم.

دیپلماسی پارلمانی برای حمایت از مظلومان کُرد سوریه فعال شود

رسول خضری نیز در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی گفت: تنظیم سیاست خارجی کشور جمهوری اسلامی مبنی بر معیارهای اسلامی و حمایت از حقوق انسان‌ها، مستضعفان و مظلومان است. هم اکنون شاهد کشتار زنان و کودکان سوریه توسط رژیم سفاک و داعش پرور ترکیه هستیم.

بنابر گزارش ایسنا، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: انتظار داریم همانگونه که رئیس مجلس شورای اسلامی در اقدامی قاطعانه سفر خود به ترکیه را لغو کرد، دیپلماسی پارلمانی فعال شود تا در این حوزه بتوانیم به اصول اصلی نظام عمل کنیم.

کشاورزان قاچاقچی سوخت نیستند

روح‌الله بابایی صالح  در تذکر شفاهی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی(ع)در تذکر به رئیس جمهور و وزرای کشور، نفت و جهاد کشاورزی گفت: اخیراً تصمیمی درخصوص تقسیم سوخت ادوات کشاورزی به صورت پایلوت در استان قزوین اتخاذ شده و از اول مهرماه قریب ۲۰ روز است که سامانه از کار افتاده، این چه تصمیمی است؟

بنابر گزارش خانه ملت، نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از گذشت ۴۰ سال کشاورزان و افرادی که ادوات کشاورزی دارند، با گالن سوخت می گیرند و سوختی که فصلی توزیع می شد با تصمیم وزرای کشور و نفت به صورت ماهانه توزیع شده و هر کشاورز باید برای دریافت ۷۰۰ لیتر سوخت، به جهاد کشاورزی، سامانه و وزارت نفت مراجعه کند. قاچاق سوخت از طریق کشاورزان صورت نمی گیرد، بنابراین به داد کشاورزان مظلوم در زمان کشت محصولات کشاورزی برسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.