غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره موضوع تایید و رد صلاحیت‌ها در شورای نگهبان تاکید کرد که بحث رد صلاحیت‌ها در حوزه اختیارات شورای نگهبان است. مصباحی مقدم گفت: رد صلاحیت‌ها در جریان اصولگرا شاید کمتر از اصلاح‌طلبان نباشد و اصولگرایان در جریان رد صلاحیت خود هوارهوار نمی‌کنند.

وی افزود: در جریان اصلاح‌طلب شاید به همان میزان رد صلاحیت اتفاق بیفتد، اما فضای سیاسی جامعه پر می‌شود که چرا چند نفر رد صلاحیت شدند.

مصباحی مقدم با کنایه به اصلاح طلبان ادامه داد: افراد زیادی در جریان اصولگرا می‌شناسم که رد صلاحیت می‌شوند، اما سروصدا نمی‌کنند. اصولگرایان رد صلاحیت را خلاف حیثیت خود می‌دانند به همین دلیل با آرامش به هیات‌ نظارت، شورای نگهبان و افراد شاخص تاثیرگذار مراجعه می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصلاح‌طلبان گویا رد صلاحیت را یک مزیت تلقی می‌کنند، برای خود هوادار دست‌وپا می‌کنند. نمی‌گوییم اصلاح‌طلبان سکوت کنند، راهکار اصولگرایان را پیش بگیرند.

وی با بیان آنکه رئیس مجلس بارها برای چهره‌هایی در میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان واسطه شورای نگهبان شده است، خاطرنشان کرد: وساطت افراد شاخص در شورای نگهبان یک روال عادی است.

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.