به گزارش «ایلنا» محمدرضا عارف توضیح داد: در یکی از جلساتی که داشتیم، بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری مطرح و گفته شد که اگر دو جریان اصیل سیاسی کشور، در مساله انتخابات برخورد جدی نکنند، ممکن است یک عده فرصت‌طلب به بهانه حضور در انتخابات و کسب رأی مردم، وارد بحث‌های جدی تخریبی چه علیه شخصیت‌ها و چه علیه کلیت نظام شوند. بنابراین خوب است که جریانات اصیل انقلاب، روی میثاق‌نامه‌ای با همین موضوع طرح گفت‌وگوی ملی، به توافق برسند. عارف با اشاره به تدوین میثاق‌نامه طرح گفت‌وگوی ملی ابراز امیدواری کرد که این طرح تا یکی، دو هفته آینده کامل شود و مورد تحلیل رسانه‌ها قرار گیرد.

حضور وزیران خارجه و علوم، این هفته در مجلس

در خبری دیگر از پارلمان، محمدجواد ظریف و منصور غلامی وزیران امور خارجه و علوم، تحقیقات و فناوری این هفته برای پاسخ به پرسش‌های تعدادی از نمایندگان در مجلس حضور می‌یابند.

نظر هیات رئیسه مجلس درباره معرفی وزیر برای وزارت صنعت

خبر دیگر آنکه اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه طبق نظر هیات رئیسه فقط باید وزیر بازرگانی به مجلس معرفی شود، گفت: رضا رحمانی به‌عنوان وزیر صنایع و معادن به کار خود ادامه می‌دهد. عباسی با تاکید بر اینکه طبق مصوبه مجلس ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییری نمی‌کند، به خبرگزاری فارس گفت: با مصوبه مجلس فقط وظایف بازرگانی وزارت صمت که قبلا از وزارت بازرگانی جدا شده و به وزارت صمت الحاق یا ادغام شده بوده، منتزع می‌شود. سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بعضی از نمایندگان بر این نظر هستند که رئیس‌جمهور باید دو وزیر برای وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی معرفی کند، افزود: این موضوع در جلسه هیات رئیسه مجلس مورد بحث قرار گرفت که نظر و جمع‌بندی هیات رئیسه مجلس و آقای لاریجانی به‌عنوان رئیس مجلس بر این است که با مصوبه مجلس وزارت صنایع و معادن به قوت خودش باقی است و هیچ کدام از وظایفش تغییر نخواهد کرد. عباسی تاکید کرد: ما منتظر اعلام نظر شورای نگهبان درخصوص مصوبه مجلس هستیم و هر آنچه شورای نگهبان اعلام کند، همان نظر قطعی خواهد بود و مجلس بر اساس همان تصمیم، عمل خواهد کرد.