«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی امروز یکشنبه در پیامی توئیتری در واکنش به حمله ترکیه به شمال سوریه و تهدید این کشور به تحریم از سوی ترامپ اعلام کرد: معتقدم که حمایت گسترده‌ ای از سوی هر دو حزب (جمهوریخواه و دموکرات) از چنین تحریم‌ هایی وجود خواهد داشت.

سناتور جمهوریخواه آمریکا ادامه داد: این اقدامی ضروری است که نشان دهد ما اجازه نمی‌ دهیم حمله ترکیه به نابودی کُردها، متحد ارزشمند آمریکا و پیدایش مجدد داعش منجر نشود. اقدام ترکیه تنها به نفع داعش، ایران و روسیه بوده و باعث ایجاد کابوسی برای اسرائیل خواهد شد. ترکیه مانند یک متحد خوب ناتو رفتار نمی‌کند.

گفتنی است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش در پیامی توئیتری تهدید کرد: رایزنی با لیندسی گراهام و بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا از جمله دموکرات ها درباره اعمال تحریم های شدید علیه ترکیه آغاز شده است. وزارت خزانه داری آمریکا برای این کار آماده است ممکن است به (تصویب) قوانین بیشتر نیاز باشد. در این باره اجماع نظر وجود دارد. ترکیه خواستار آن است که این کار صورت نگیرد. منتظر خبرهای بعدی باشید!

شایان ذکر است که «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه نهم اکتبر ۲۰۱۹ برابر با ۱۷ مهر ماه ۹۸ از آغاز رسمی عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد.  رئیس جمهور ترکیه با اعلام این که عملیات نظامی در شمال سوریه با نام «چشمه صلح» است، همچنین گفته است که عملیات «چشمه صلح» علیه داعش و پ.ک.ک/ی.پ.گ است. رئیس جمهور ترکیه همچنین هدف از این عملیات را جلوگیری از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی کشورش و  بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه عنوان کرده است.به گفته اردوغان، عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی خواهد کرد و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.