«ما شیایوگوانگ» سخنگوی اداره امور تایوان روز شنبه در مصاحبه ای در پکن به خبرنگاران گفت: اظهارات تسای اینگ ون رهبر تایوان علیه اصل یک چین برای مردم تایوان زیانبار است و اقتصاد و تجارت آن جزیره را در معرض خطر قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد حرکت در مسیر استقلال و زیر سوال بردن اصل یک چین باعث می شود تا خطر مناقشه و رویارویی در تنگه تایوان افزایش یابد و این به صلاح منطقه نیست و برای تایوان مضرات زیادی خواهد داشت.

ما گفت که مردم تایوان خواستار بهبود شرایط اقتصادی و ارتقای استانداردهای زندگی هستند و نمی خواهند شاهد چنین تنش هایی باشند شکل گرفتن جو دشمنی در تنگه تایوان برای چین تایپه سودی ندارد.

وی افزود که چین به دنبال وحدت صلح آمیز مادری است و مردم چین نمی خواهند تایوان در مسیر استقلال حرکت کند و چنین چیزی را بر نمی تابند.

سخنگوی اداره امور تایوان زیر سوال بردن ثبات منطقه و توسل جستن تایوان به برخی از غربی های ضد چین را یک اشتباه بزرگ توصیف کرد و گفت: استقلال تایوان مرده است و استقلال طلبان تهدیدی برای تایوان هستند.

وی تاکید کرد که هیچ نیرویی توان مقابله با چین برای وحدت صلح آمیز را ندارد و این یک گرایش حتمی است و دو سوی تنگه تایوان با یکدیگر متحد می شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.