انتخابات مجلس یازدهم پیش روست و نگرانی‌ها درباره ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات بیش از هر زمان دیگری. اخیرا نیز آیت الله جنتی در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاسیه خبرگان رهبری برای چندمین بار درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات هشدار داد و گفت: «یک عده با پول های کثیف می خواهند وارد مجلس شوند و این خط قرمز ما در شورای نگهبان است. راه برای کسانی که نظام، اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند، برای حضور در انتخابات باز است ولی ما حتما جلوی کسانی را که می خواهند با پول‌های کثیف وارد انتخابات شوند را می گیریم.»

چند روز بعد از آن عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هم از نگرانی مردم و مسوولان درباره نقش پول‌های کثیف در انتخابات روایت کرد و بهترین راهکار برای رفع این نگرانی‌ها را تصویب قوانین بهتر عنوان کرد.

با هر نوع فساد در انتخابات مخالفیم

در همین رابطه محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور درباره برنامه دولت برای جلوگیری از ورود پول های کثیف به انتخابات گفت: دولت به صراحت اعلام کرده که با هرگونه فساد و عملی که به نوعی در قانون منع شده مخالفت دارد که از جمله آن ورود و هزینه کرد پول های کثیف به انتخابات اعم از مجلس و ریاست جمهوری است.

وی با تایید اینکه هر انتخابات ممکن است با هزینه هایی همراه باشد ادامه داد : اما نکته آن است که وقتی هزینه ها از حدی بگذرد یعنی انتخابات ناسالم است. بنابراین بهترین شیوه این است که با مردم بیشتر صحبت شود تا برای رای دادن اقناع شوند نه اینکه با پول پخش کردن بخواهند رای جمع کنند.

رییس دفتر رییس جمهوری در باره ضعف قانون در برخورد با پدیده پول های کثیف، گفت: این موضوع در مجلس در حال رسیدگی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.