به دنبال عدم اجرای برخی مصوبات شورای اسلامی شهر بناب توسط شهردار شایعاتی مبنی بر احتمال طرح سئوال از شهردار بناب و حتی استیضاح وی در محافل مختلف مطرح است.

به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی، چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر به عملکرد شهردار به دلیل عدم انجام وظایف قانونی و یا ضعف مدیریت اعتراض یا ایرادی داشته باشند، ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت صریح و مکتوب به شهردار تذکر می دهند. سپس در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر و اصرار اعضای معترض به صورت سئوال طرح می شود که در این صورت رئیس شورا سئوال را کتباً به شهردار ابلاغ می کند و وی موظف است با هماهنگی رئیس شورا حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از تاریخ ابلاغ در محل شورا حاضر شده و به سئوالات طرح شده پاسخ دهد.

پس از ارائه پاسخ توسط شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر بدون حضور شهردار در خصوص عدم اعتماد به وی برای تداوم تصدی سمت شهرداری رأی گیری می کنند و در صورتی که شهردار علی رغم هماهنگی های صورت گرفته در جلسه استیضاح حاضر نشود، استیضاح کنندگان مطالب خود را بیان می کنند و نسبت به عدم اعتماد رآی گیری می شود.

چنانچه دو سوم کل اعضای شورا با ادامه فعالیت شهردار مخالفت کنند، شهردار از کار برکنار می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب در گفتگو با خبرنگار مهر با رد شایعه استیضاح شهردار بناب گفت: استیضاح شهردار بناب هرگز در دستور کار شورا نبوده و شهردار با قوت به کار خود ادامه می دهد.

محمدباقر ولایی افزود: در بحث عدم اجرای برخی مصوبات شورای اسلامی شهر از سوی شهرداری علی الخصوص آسفالت ریزی محلات بناب گلایه هایی وجود دارد ولی این مشکل بیشتر به کمبود اعتبار ارتباط دارد که امیدواریم با راه اندازی کارخانه آسفالت شهرستان تا پایان سال آینده تمامی محلات شهر دارای آسفالت مناسب باشند.

وی اذعان کرد: بدهی های گذشته شهرداری به تأمین اجتماعی و پیمانکاران شهرداری بناب را زمینگیر کرده و شهرداری را در اجرای پروژه های مختلف عمرانی با مشکل مواجه کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب گفت: قطعاً با تشکیل جلسات مشترک شورا و شهرداری برخی از خواسته ها و مطالبات همکاران قابل حل است. لذا شهردار منتخب همچنان با قوت تمام به کار خود ادامه می دهد.

لازم به ذکر است، محبوب تیزپاز نیاری از پنجم آذرماه سال ۱۳۹۷ با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر بناب به عنوان شهردار این شهر انتخاب شده است.

شورای اسلامی شهر بناب دارای ۷ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.