اسپوتنیک گزارش داد، وزارت خارجه اردن، کاردار رژیم صهیونیستی را احضار و مراتب اعتراض شدید خود را به ادامه بازداشت شهروندان اردنی از سوی تل آویو ابراز داشت.

وزارت خارجه اردن ضمن احضار کاردار صهیونیستها در امان، مراتب اعتراض شدید خود را به بازداشت هبه عبدالباقی و عبدالرحمن مرعی و شرایط بد بازداشت آنها اعلام کرد و صهیونیستها را مسئول سلامت این دو شهروند دانست.

سفیان سلمان القضاه سخنگوی وزارت خارجه اردن اعلام کرد:  خواستار آزادی سریع هبه عبدالباقی و عبدالرحمن مرعی شدیم و اینکه تا شرایط بازداشت آنها مناسب باشد و اقدامات قانونی و حقوقی و بین المللی و معیارهای بین المللی درباره آنها رعایت و انجام شود. اشغالگران مسئول سلامت این شهروند  اردنی هستند. وزارت خارجه اردن و سفارت ما در تل آویو به شکل روزانه پیگیر اوضاع این دو شهروند هستند و هیاتی از سفارت ما در تل آویو برای چهارمین بار به مرکز بازداشت هبه و هیات دیگری به مرکز بازداشت مرعی خواهند رفت. وزارت خارجه در راستای ملاقات خانواده هبه با وی حرکت خواهد کرد. سفارت ما در تل آویو روزانه با وکلای این دو شهروند اردنی و مقامات اشغالگر اسرائیل در ارتباط است و پیگیر امور حقوقی و تضمین شرایط بازداشت لایق این دو شهروند است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.