رویترز گزارش داد، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۶۶ سنت معادل ۱.۱۴ درصد افزایش به ۵۸ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با ۳۶ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش به ۵۲ دلار و ۸۱ سنت رسید.

در این هفته نفت برنت ۵.۷ درصد کاهش را به ثبت رساند که بیشترین افت هفتگی از ماه جولای تاکنون بود. نفت خام آمریکا هم افت هفتگی ۵.۵ درصدی را به ثبت رساند که شدیدترین افت از ماه جولای تاکنون بود.

فیل فلین، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «بازار روی عوامل کلان اقتصادی متمرکز شده و نه لزوما عرضه و تقاضای فعلی نفت.»

بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، میزان اشتغال در این کشور در ماه سپتامبر اندکی افزایش داشت و نرخ بیکاری به نزدیکی پایین ترین رقم ۵۰ سال گذشته یعنی ۳.۵ درصد رسیده است.

اما پیش از انتشار این گزارش، مجموعه گزارش هایی ضعیف از اقتصاد آمریکا منتشر شده بود که از جمله شامل افت شدید فعالیت های تولیدی در ماه سپتامبر و کاهش قابل توجه رشد بخش خدمات بود.

کارستن فریچ، تحلیلگر ارشد کومرزبانک در این باره گفت: «به نظر می رسد که بحران در بخش تولید آمریکا در حال سرایت به بخش خدمات است و این خبر خوبی برای تقاضا برای نفت نیست. این وضعیت در نهایت منجر به کاهش تقاضا برای حمل و نقل خواهد شد.»

در بخش عرضه، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان روز پنجشنبه گفت، این کشور پس از حمله به تاسیسات آرامکو به طور کامل تولید نفت خود را ترمیم کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.