رویترز گزارش داد، برنی سندرز، سناتور مستقل ایالت ورمونت که یکی از داوطلبان کسب نامزدی ریاست جمهوری از سوی حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به حساب می‌آید، روز گذشته (جمعه) از بیمارستانی در شهر لاس وگاس در ایالت نوادا مرخص شد.

سندرزِ ۷۸ ساله که روز سه شنبه به علت درد قفسه سینه در این بیمارستان بستری شده بود، اکنون به طور کامل مورد درمان قرار گرفته است. پزشکانِ معالج وی گفتند دو سرخرگِ سندرز مسدود شده بود که آن‌ها با قرار دادن دو اِستنت (فنر‌های ویژه که رگ‌های مسدود شده را باز نگه می‌دارند)، آن دو رگ مسدود شده را باز کرده اند. آنها افزودند که انتظار ندارند سندرز به هیچ نوع جراحی یا عملیات پزشکیِ بیشتری در رابطه با این بیماری، نیاز داشته باشد.

برنی سندرز در حالی از بیمارستان خارج شد که روی پا‌های خودش بود و حالش خوب به نظر می‌آمد. وی سپس به همراه همسرش، در یکی از دو خودرو سرویس مخفی آمریکا که حامل محافظانش بود، سوار شد و محوطه بیمارستان را ترک کرد.

از آن جایی که به نظر می‌رسد برنی سندرز سلامتی خود را به میزان قابل توجهی بازیافته باشد، ستاد انتخاباتی وی اعلام کرد که او در چهارمین مناظره تلویزیونی میان داوطلبان کسب نامزدی ریاست جمهوری از سوی حزب دموکرات که قرار است در ۱۵ اکتبر (۲۳ مهرماه) برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.