رسانه انگلیسی رویترز جمعه مدعی شده یک گروه هکری که گمان می‌رود با دولت ایران مرتبط باشند تلاش کرده‌اند به ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نفوذ کنند. 

ساعاتی قبل‌تر، شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای مدعی شده بود گروهی از هکرهای مرتبط با ایران تلاش کرده‌اند به ایمیل‌های ستاد انتخاباتی «یکی از نامزدهای انتخابات آمریکا» دسترسی پیدا کنند.  

مایکروسافت گزارش داده بود شاهد وقوع «فعالیت‌های قابل‌توجه سایبری» از طرف گروهی از هکرها بوده است. این شرکت گفت معتقد است «مبدأ این فعالیت‌ها در ایران است و به دولت این کشور مرتبط است.»

خبرگزاری رویترز به نقل از «تیم مورتاگ»، مدیر بخش ارتباطات ستاد انتخابات ترامپ نوشته است: «ما هیچ شواهدی مبنی بر حمله به زیرساخت‌های ستاد انتخاباتی خودمان نداریم.»

شرکت مایکروسافت در بیانیه خود مدعی شد عملیات‌های رصد تهدیدها از سوی این شرکت نشان داده گروه فوق‌الذکر به ۲۴۱ حساب ایمیل مرتبط با مقام‌های فعلی و سابق آمریکا، روزنامه‌نگاران، ایرانی‌های سرشناس خارج از ایران و ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها حمله کرده است.

مایکروسافت در ادامه ادعای خود گفت که حمله به ستاد انتخاباتی نامزد مورد نظر موفقیت‌آمیز نبود، اما هکرها توانستند به چهار حساب مرتبط با این ستاد یا مقام‌های فعلی و سابق آمریکا دسترسی پیدا کنند. 

«تام برت»، از مقام‌های مایکروسافت در مطلبی ادعا کرد این گروه هکری -که او به آن نام «فسفر» می‌دهد- برای طراحی حملات فیشینگ علیه افراد هدف اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از آنها کرد.

برت نوشته است: «با آنکه حملاتی که امروز از آنها پرده‌برداری می‌کنیم به لحاظ فنی پیشرفته نبودند در آنها تلاش شده بود از حجم قابل‌توجهی اطلاعات شخصی استفاده شود تا هم حساب‌های کاربری متعلق به اهداف مدنظر شناسایی شوند و هم در مواردی معدود، تلاش برای حمله به آنها صورت گیرد.»

وی در ادامه ادعا کرده است: «این تلاش‌ها نشان می‌دهند گروه فسفر بسیار با انگیزه است و تمایل دارد زمان و منابع قابل توجهی را برای انجام تحقیقات و سایر روش‌های جمع‌اوری اطلاعات گردآوری کند.» 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.