عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس، با اشاره به رونمایی سند توسعه استان فارس اظهار داشت: یک طرف قضیه سند است اما یک طرف دیگر اداره و انگیزه انجام کار است که اگر نباشد هیچ سندی راه‌گشا نیست.

وی تاکید کرد: کسی که معتقد به اقتصاد مقاومتی و حکومت اسلامی نیست جایش در جلسه ستاد نیست، زیرا اگر شما بخواهید اقتصاد مقاومتی پیش می‌رود.

رحمانی فضلی از استاندار فارس خواستار اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی شد و ادامه داد: ضرورت اقتصاد مقاومتی فقط بعد اقتصادی نیست و در حال حاضر امنیت، استقلال و با اقتصاد تعریف می‌شود.
وزیر کشور با اشاره به اینکه کشورهای همسایه از جمله (سوریه، عراق، افغانستان و یمن) با وجود جنگ بعد از ۱۵ سال ثبات پیدا نکردند و در وضع نامناسب زندگی می‌کنند، بیان کرد: امروز عزت، استقلال، قدرت، عظمت و منافع کشور در دست ایران است.

وی با بیان اینکه برای آینده فرزندان این مملکت باید کار کنیم، گفت: اگر دینی هستیم برای مردم و اسلام باید کار کنیم.

رحمانی فضلی با انتقاد از اینکه خیلی بد است که با این همه ظرفیت در برخی استان‌ها بهره‌وری صفر است، گفت: ظرفیت و سرمایه‌ها فراوان است اما استفاده نمی‌شود، یک بانک یا دستگاه اجرایی کاری را که می‌تواند در یک ماه انجام دهد ۶ ماه طول می‌دهد.

وزیر کشور امنیت را از مهمترین مساله در جهان کنونی عنوان کرد و ادامه داد: امنیت داخلی و خارجی بستگی به اوضاع اقتصادی دارد و فشارها و تهدیدات در حوزه اقتصادی است و باید همت کنیم آن را برداریم.

وی عنوان کرد که مقاومت باعث شده که التماس کنند پای مذاکره بشینیم ولی مقاومت کنونی کافی نیست و مردم در شرایط اقتصادی و تورم سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

رحمانی فضلی بیشترین عدم رضایتمندی مردم، وضعیت اقتصادی بیان کرد و گفت: باید تمامی مسئولان تلاش کنند تا مشکلات از دوش مردم برداشته شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه استقلال ما وابسته به اقتصاد است، تصریح کرد: یکی از دغدغده‌های مهم رهبری اقتصاد است و بایستی در این زمینه مسایل را حل کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در برخی حوزه‌ها از جمله صنایع نظامی حرف برای گفتن داریم، افزود: کشور ایران در تمامی زمینه‌ها گام‌های خوبی برداشته شده ولی مطلوب نیست.

وزیر کشور با اشاره ظرفیت‌های استان فارس، گفت: در کشور ۳۱ شهرستان به عنوان الگوی اجرای طرح اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است و تا کنون حدود ۹۰ اختیار از دولت دریافت کرده‌ایم که برخی از این اختیارات به فرمانداران ۳۱ شهرستان تفویض شده که در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود که در فارس شهرستان خرامه انتخاب شده است. در استان فارس ۱۲۵ مجوز بی نام صادر شده و این اقدام کار بسیار خوبی است.

رحمانی فضلی بر لزوم هم افزایی و همکاری همه دستگاه‌های اجرای تاکید کرد و ابراز داشت: سازمان‌ها باید ارزیابی دقیق و ۳ ماهی یکبار را در دستور کار خود قرار دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.