به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، میشل بارنیه گفت: پیشرفت‌ هایی در زمینه دستیابی به توافق احتمالی درخصوص برگزیت حاصل شده است اما همچنان در بن بست قرار داریم و باید "کارهای زیادی" برای رسیدن به اهداف پشتوانه مرزی ایرلند انجام شود.

علاوه بر بارنیه، مقامات اتحادیه اروپا در واکنش به طرح پیشنهادی "بوریس جانسون" نخست‌ وزیر انگلیس درباره برگزیت تاکید کردند که چند مورد از موارد موجود در این طرح "مسئله ساز" است.

"ژان کلود یونکر" رئیس کمیسیون اروپا نیز در جریان گفت و گویی تلفنی با "بوریس جانسون" مراتب نگرانی خود را از برخی جزئیات این طرح، از جمله پشتوانه مرزی ایرلند اعلام کرد.

رئیس کمیسیون اروپا ضمن استقبال از پیشرفت های به دست آمده در طرح پیشنهادی دولت بریتانیا نسبت به چند مورد «مساله ساز» در ارتباط با پشتوانه مرزی ایرلند ابراز نگرانی کرد. به گفته وی این موارد نیاز به تامل و کار بیشتری دارد.

بنا به اعلام دفتر رئیس کمیسیون اروپا ، قرار است مقامات اتحادیه اروپا طی روزهای آینده با نمایندگان بریتانیا در مورد توافق احتمالی برگزیت مذاکره کنند.

"سیبت اندیابه" سخنگوی دولت فرانسه نیز در این باره  گفت: دولت پاریس انتظار دارد که لندن "تغییرات اساسی" در روند خروج از اتحادیه اروپا را اجرا کند.

تاکید مقامات اتحادیه اروپا بر ایجاد تغییرات اساسی در برگزیت درحالیست که "ساجد جاوید" وزیر دارایی انگلیس روز دوشنبه تأکید کرد که کشوش تا ۳۱ اکتبر (۹ آبانماه) از اتحادیه اروپا خارج می شود.

جاوید گفت: ما بدون شک تا تاریخ ۳۱ اکتبر (نهم آبان) از اتحادیه اروپا خارج می شویم اما امیدوارم که این جدایی با توافق همراه باشد.

تأکید وزیر دارایی انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، آن هم با توافق یا بدون توافق، درحالی است که به موجب قانونی که پارلمان این کشور تصویب کرده، دولت موظف است در صورت عدم دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا، درخواست تمدید مهلت برگزیت را ارائه کند.

تاکید دولت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ مقرر درحالیست که احزاب سیاسی مخالف دولت قصد دارند در روزهای آینده، لایحه عدم صلاحیت دولت جانسون را در پارلمان به جریان بیندازند. مقامات ارشد حزب ملی اسکاتلند در روزهای گذشته برای جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به حمایت از حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین و تشکیل دولت موقت، چراغ سبز نشان داده اند.

انگلیس حدود یک ماه دیگر مهلت دارد تا درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا به توافق رسیده یا بدون توافق این اتحادیه را ترک کند. جانسون می گوید؛ هدف او برگزیت بی توافق نیست اما اگر این اتفاق هم بیفتد، دولت او همه اقدامات احتیاطی لازم را انجام داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.