فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت شرکت هپکو اظهار کرد: همه موضوعات مربوط به تغییر مدیرعامل در این شرکت تمام شده و تنها کارهای ثبتی مربوط به آن باقی‌مانده است و مدیرعامل جدید نیز در حال انجام کار خود است.

وی ادامه داد: به لطف خدا امروز می‌توان گفت که همه مشکلات هپکو حل شده است در این زمینه صبح امروز پیامکی از استاندار محترم اراک دریافت کردم؛ از اقداماتی که سازمان خصوصی‌سازی در زمینه شرکت هپکو انجام داده بود، تشکر کرد.

دژپسند همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بورس کشور گفت: به لطف خدا بورس کاملا نشان داد که یک بستر مناسبی برای جذب منابع است و الان هم برنامه عرضه جدید در بورس را در دستور کار داریم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد: دو عرضه بزرگ در پیش داریم که حدودا ۴۰ هزار میلیارد تومان در آینده نزدیک عرضه می‌شود. این عرضه‌ها مربوط به سهام شرکت‌های خیلی اکازیون است و امیدواریم همچنان با استقبال قابل توجه مردم مواجه شود و به هدایت نقدینگی به سمت امور مناسب و موثر کمک کند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره تغییرات و شکل جدید حوزه خصوصی‌سازی خاطر نشان کرد: بررسی‌ها و مطالعاتی که انجام داده‌ایم را به هیات واگذاری ارائه کردیم و این هیات در قالب پیشنهاد وزارت دارایی موافقت کرد؛ بنابراین هم  در روش قیمت‌گذاری و هم در روش واگذاری تغییراتی را در آستانه اجرا خواهیم داشت.

دژپسند افزود: در حوزه واگذاری فکر می‌کنم طی دو هفته آینده شش پالایشگاه کشور با روش جدید در بورس عرضه می‌شود. ما سهام آنها را به صورت واحد به واحد عرضه می‌کنیم تا توده مردم و حتی کسانی که پس‌انداز خرد دارند بتوانند در این واگذاری‌ها شرکت کنند. این اقدام در عین حال که باعث کوچک شدن دولت می‌شود، توده مردم را برای خرید بسیج می‌کند و به نوعی تحقق اقتصاد مردمی را به دنبال خود دارد.

به گزارش ایسنا، دژپسند در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه‌های وزارت امور اقتصاد و دارایی در خصوص ادغام برخی شعب بانک‌ها گفت: پدیده ادغام در بانک‌های دولتی بسیار جدی است و امسال نیز در مجامع تمام بانک‌های دولتی این موضوع به عنوان یک بند از هیات مدیره بانک‌ها گزارش گیری شده است. همچنین در پایان سال همه بانک‌ها از این منظر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه ما نیز سیاست‌گذاری کرده‌ایم و اولویت را به جاهایی داده‌ایم که چند شعبه در آنجا وجود دارد تا مشکلی در ارائه‌ی خدمات بانکی به مردم ایجاد نشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.