سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری  یکشنبه شب در دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان آبادان در سینما نفت این شهر اظهار داشت: با تلاش و پشتکار نیروهای متخصص داخلی در نیروهای مسلح و سپاه  و با تولید انواع سلاحهای نقطه زن و پیشرفته نگرانی از دشمن نداریم.

وی به ساخت انواع پهپاد و ناوشکن در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: هر روز در حال پیشرفت هستیم و عامل اصلی این پیشرفت حمایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری  است.

سردار پاسدار تنگسیری گفت:۴۰ سال است در مقابل دشمن ایستادگی کردیم و امروز نیز در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی ایستاده ایم.

وی تحریم ظالمانه دشمنان انقلاب را فرصتی برای شناخت و خودباروی توان نیروهای متخصص داخلی دانست و افزود: تنها ترس و هراس ما از برخی از نیروهای داخلی است و از بیگناگان هیچ هراسی نداریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:هر چند بودجه سپاه ناچیز است ولی همواره این نیرو در بحرانها به خصوص زلزله در کنار زلزله زدگان مردم بود و برای آنها مدرسه و مسکن ساخت .

سردار تنگسیری به مقاومت مردم آبادان در محاصره دشمن بعثی اشاره کرد و گفت:مردم در حالی که دود پالایشگاه همه شهر را فر اگرفته بود و تانک فارم در آتش می سوخت با نثار خون جوانان خود و با مظلومیت از شهر دفاع کردند و اجازه ندادند دشمن وارد شهر شود.

وی اظهار داشت: شهدا اینک ناظر اعمال و رفتار ما هستند و وظیفه ما در مقابل جانفشانی آنها دفاع از آرمان آنها  و پیروی از مقام معظم رهبری است.

در این همایش از ۱۵۰ نفر از پیشکسوتان رزمنده سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی(ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی) و جهادسازندگی تجلیل شد.

آبادان چهار هزار و۷۰۰ شهید، سه هزار جانباز و ۲۴۲ آزاده در هشت سال دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.