سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه در ورامین درباره بیانیه کشورهای اروپایی و آمریکا در رابطه با محکوم کردن ایران نسبت به حمله پالایشگاه آرامکو، اظهار کرد: آن‌ها از بیداری و آمادگی که در جوانان مجاهد مسلمان کل جهان اسلام به وجود آمده، اطلاع دارند، منتهی از اینکه کسی را متهم کنند ابایی ندارند و این نسبت دادن‌ها بیشتر برای فریب افکار عمومی است.

وی گفت: حتماً اروپایی‌ها از اینکه مردم دنیا آگاه شده و تغییر کرده‌اند و مردم منطقه نیز قدرت پیداکرده‌اند، اطلاع دارند، بعید می‌دانم که آن‌ها اطلاع نداشته باشند که قدرت مجاهدان اسلام امروزه در منطقه در چه وضعیتی قرار دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه خاطرنشان کرد: قطعاً سازمان‌های جاسوسی آن‌ها از اینکه در جهان اسلام چه می‌گذرد و چه نیروی عظیمی وجود دارد، خبر دارند و می‌دانند نیروی عظیم جهادی در جهان اسلام مانند یمن و فلسطین ظهور و بروز پیداکرده و شکل‌گرفته که با اعتقاد می‌توانند عمل کنند.

ادامه رزمایش‌ها در نیمه دوم سال/ یمنی‌ها در آینده منطقه تأثیرگذار خواهند بود

سردار علی فدوی صبح امروز در حاشیه همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و رزمندگان دوران دفاع مقدس در استان سمنان که در حسینیه شهدای گمنام سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) این استان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تحولات یمن و پیروزی‌های اخیر آنها اظهار کرد: وقتی انقلاب اسلامی همان اسلام واقعی بوده و ندای آخرین پیامبر اسلام (ص) را سر می‌دهد، طبیعی است که همه عالم به‌خصوص مسلمانان جهان به لحاظ فطری به آن معطوف شوند.

وی ادامه داد: یمنی‌ها نیز مشخصات ویژه‌ای دارند و مردم بسیار مظلوم و مسلمانی هستند که قسمت اعظمی از آنها را نیز شیعیان تشکیل می‌دهند؛ یمنی‌ها در تاریخ مشخصه‌های بارزی داشتند و بدون جنگ و خونریزی، به اسلام گرویدند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: حوادث اولیه دوران اسلامی نشان می‌دهد که یمنی‌ها همواره یاری گر اسلام بوده‌اند و امروز نیز مردم بسیار قانعی هستند و توانسته‌اند به توانمندی‌های خوبی دست یابند.

فدوی افزود: یمنی‌ها توانمندی هوشی بسیار بالایی دارند؛ به طوری که قبل از حماقت مستکبران علیه کشور یمن در پنج سال گذشته، آنها تنها سلاح‌های انفرادی را می‌شناختند؛ اما امروز با بهره‌گیری از همین توانمندی هوشی بالا، به قدرت موشکی، پهپادها و سلاح‌های جدید دست یافته‌اند.

وی تصریح کرد: یمنی‌ها برخی از کارهایی که به طور طبیعی بسیار طول می‌کشد تا انجام شود، در کوتاه‌مدت انجام می دهند و آنها بدون تردید در آینده کل منطقه تأثیرگذار خواهند بود.

یمنی‌ها به قدرت دفاعی خوبی دست یافته‌اند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: تحریم‌ها بر یمنی‌ها تأثیری نگذاشته است و آنها امروز در منطقه اثرگذاری خود را دارند و طبیعی است که می‌توانند دفاع خوبی هم از کشورشان داشته باشند؛ آنها پنج سال برابر تهاجم وسیع ایستاده و امروز به قدرت دفاعی خوبی دست یافته‌اند.

فدوی تصریح کرد: تردیدی وجود ندارد که یمنی‌ها در آینده نیز در منطقه اثرات خاصی خواهند داشت و می‌توانند قدرت خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت امروز همواره از سوی مسلمانان واقعی تقویت می‌شود، گفت: خداوند متعال نتیجه مقاومت را بیان کرده است و توجه حضرت باری‌تعالی همواره به جمع، اتحاد و وحدت خواهد بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر چه بیشتر به اتحاد و وحدت توجه کنیم، حمایت‌های الهی نیز از ما بیشتر می‌شود، تأکید کرد: انقلاب اسلامی شاخصه‌هایی دارد و نقطه عطف انقلاب، شیعه و اسلام این است که وقتی انسان امام دارد، نظر شخصی نداشته باشد؛ این امر از زمان پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) هم وجود داشته و کلید مهمی است که باید به آن توجه کرد.

فدوی اضافه کرد: محور وحدت کلمه در طول انقلاب اسلامی همواره توجه به سخنان فرمانده معظم کل قوا و ولی امر مسلمین جهان بوده است و با این وحدت، دشمنان هر چه با هم متحد شوند، باز هم اثری از آنها نخواهد بود.

استکبار جهانی مقابل ایستادگی یمنی‌ها مستأصل شده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: یمن در حالی که در محاصره کامل قرار دارد و در آمارهای جهانی نیز مردم آن در فقر به سر می‌برند، توانست توطئه‌های آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و تمام مستکبران عالم که از پنج سال پیش به این کشور حمله کردند، خنثی کند.

فدوی ادامه داد: امروز استکبار جهانی مقابل ایستادگی یمنی‌ها مستأصل شده و نتوانسته است در جنگ با آنها به پیروزی برسد؛ در حالی که یمنی‌ها به لحاظ استطاعت مالی و تجهیزاتی هرگز قابل ‌مقایسه با قدرت‌های جهانی نیستند؛ اما با مقاومت به پیروزی رسیدند و این وعده الهی است.

وی گفت: توان دفاعی، تانک‌ها، تجهیزات مادی و امکانات دفاعی دنیای استکبار با یمنی‌ها قابل ‌مقایسه نیست؛ اما خداوند متعال تحقق وعده‌هایش را رقم زد و بندگانش نیز به‌خوبی به شروط تحقق وعده‌های الهی عمل کردند و امروز پیروز هستند.

فتوحی شبیه دوران دفاع مقدس

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیروزی یمنی‌ها در عملیات شب گذشته در بخش‌هایی از خاک عربستان‌سعودی گفت: بر اساس گفته یمنی‌ها، تاکنون هفت هزار نفر در خاک عربستان‌سعودی به اسارت آنها درآمده‌اند و این عملیات بزرگ، انسان را به یاد فتوح دوران دفاع انقلاب اسلامی همچون فتح خرمشهر می‌اندازد.

فدوی با اشاره به عشق و ارادت یمنی‌ها به امام علی (ع) و امام حسین (ع) افزود: از پنج روز قبل از عید سعید غدیر خم، تمام کشور یمن سرشار از جشن و سرور می‌شود و این نشان‌دهنده اوج ارادت آنها به امام علی (ع) است.

وی بیان کرد: در ایام تاسوعا و عاشورا هم شاهد عزاداری‌های باشکوه یمنی‌ها هستیم و این مشخصه مردم یمن است که همواره در راه اسلام قدم نهاده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بدون تردید در تقابل جبهه حق و باطل، پیروزی از آن جبهه حق خواهد بود و جبهه باطل امروز مقابل یمنی‌ها به رذالت رسیده است.

برگزاری رزمایش‌های مختلف در نیمه دوم امسال

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رزمایش‌های تقویت و نمایش آمادگی دفاعی نیروهای مسلح همچون نفس کشیدن برای آنها اهمیت دارد، عنوان کرد: برای نیمه دوم امسال نیز رزمایش‌هایی پیش‌بینی ‌شده است که در زمان خود اعلام می‌شود.

فدوی با اشاره به مواضع رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران گفت: اصولاً از کسی حرف می‌زنند که دانشمند یا صاحب‌نظر باشد؛ اما شما از ترامپی سخن می‌گویید که روزانه تعداد بسیار زیادی از رسانه‌ها، کارشان این است که او را مسخره کنند.

وی ادامه داد: نباید چندان به ترامپ توجه کرد و حرف‌هایش را مورد توجه قرار داد و زیاد به او اعتنا داشت.

شهید شوکت‌پور مثل کوه استوار ایستاد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور خود در دوران دفاع مقدس و خاطراتی از رزمندگان استان سمنان افزود: عکس‌های زیادی را امروز در شهرهای مختلف مشاهده می‌کنیم که نشان‌دهنده خاطراتی از رزمندگان و شهداست؛ شهید حاج حسن شوکت‌پور از سمنان نیز یکی از آنان است.

فدوی افزود: شهید شوکت‌پور در عملیات والفجر ۴ در تپه‌ای حضور داشت که صبح پس از عملیات اوضاع سختی را نظاره می‌کرد و آتش سختی بر آن می‌بارید؛ اما در همین شرایط نیز ایستاده بود.

وی بیان کرد: شهید شوکت‌پور، مسؤول مهندسی لشکر امام حسین (ع) بود؛ آتش پس از عملیات والفجر ۴ آن‌قدر شدید بود که همه روی زمین خوابیده بودند یا دنبال سنگر می‌گشتند؛ اما این شهید بزرگوار مثل کوه استوار ایستاده بود و به فعالیت‌هایش ادامه می‌داد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی پرسیده می‌شد که چرا شهید شوکت‌پور روی زمین نمی‌خوابد، یارانش پاسخ می‌دادند که اگر او هم مثل بقیه بخوابد، نیروها کار را رها می‌کنند و باید دائماً او را ببینند تا به کارشان ادامه دهند؛ خیلی‌ها همچون شهید شوکت‌پور مستحکم و راست‌قامت به کارشان ادامه دادند.

فدوی بیان کرد: سردار شهید شاطری نیز هم دوران دفاع مقدس و هم بعد از آن را تجربه کرد و منشأ تحولات بی‌نظیری در جهان اسلام شد و خاطرات گوهرباری از این شهید نیز به جای مانده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.