به گزارش شبکه خبری المسیره، نیروهای یمنی روز شنبه مواضع عناصر وابسته به ائتلاف سعودی-آمریکایی را در استان الجوف هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی گفت که مواضع این عناصر در جبهه الجرشب شهرستان الغیل هدف تعدادی گلوله خمپاره قرار گرفت که به کشته و زخمی شدن شماری آنها انجامید.

توپخانه ارتش و کمیته های مردمی نیز روز گذشته تجمع مزدوران را در منطقه حام شهرستان المتون در استان مزبور هدف قرار داد که به کشته و زخمی شدن شماری از آنها انجامید.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه  با اعلام  "عملیات نظامی بزرگ" نیروهای یمنی در جنوب غربی عربستان  گفت که شمار زیادی از نیروهای نظامی ائتلاف سعودی در جریان این عملیات، به اسارت درآمدند.

وی همچنین از نابودی کامل ۳ تیپ نظامی دشمن و به غنیمت گرفتن صدها ادوات نظامی و خودروهای زرهی در جریان این عملیات طی ماه های اخیر خبر داد.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.