محمد حمزه اسعد زاده، معاون امداد و نجات استان خراسان جنوبی، اعلام کرد: ساعت ۱۹ و ۵۱ دقیقه جمعه پنجم مهرماه، امدادگران پایگاه ماژان شهرستان خوسف – خراسان جنوبی- در جریان حادثه تصادف یک خودرو با شتر قرار گرفتند. 

براساس گزارش اولیه که از سوی نیروی انتظامی اعلام شده بود، حادثه در محور خوسف – ماژان و در نزدیکی روستای سرچاه عماری در مسیر معدن قلعه زری رخ داده بود.

با اعلام این گزارش، ۵ نفر از امدادگران و نجاتگران تیم عملیات جاده ای با دو دستگاه آمبولانس و خودروی نجات عازم محل حادثه شده و عملیات نجات را آغاز کردند.

در نخستین بررسی ها مشخص شد که بعد از وقوع تصادف، شتر از شیشه جلو به داخل خودرو پرت شده و به علت صدمه وارده به خودرو، ۵ سرنشین آن که یک مادر و کودکی سه ساله هم در میان آنها بودند در داخل خودرو گیر افتاده اند.

با طراحی عملیات نجات، امدادگران وارد عمل شده و با استفاده از ست هیدرولیک موفق به نجات سرنشینان شده و آنها را نجات دادند.

اسعد زاده افزود: عملیات امداد و نجات حادثه دیدگان که از ساعت نوزده و پنجاه دقیقه جمعه شب آغاز شده بود تقریبا ۵ ساعت طول کشید و در ساعت سی و هفت دقیقه بامداد شنبه پایان یافت و بعد از پایان عملیات رهاسازی، یک مادر و کودک سه ساله اش توسط امدادگران هلال احمر به بیمارستان شهرستان خوسف منتقل شدند.

5268895

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.