به گزارش پایگاه هیل، این نظرسنجی جدید از سوی Hill-HarrisX در تاریخ ۲۶-۲۷ سپتامبر، یعنی کمی بعد از آن انجام شد که دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا فرآیند استیضاح رسمی ترامپ را در پی مناقشه مربوط به شکایت یک عضو جامعه اطلاعاتی آمریکا از او به سبب "صحبتهای نگران‌کننده" در گفت‌وگوی تلفنی در ماه ژوئیه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین کلید زدند.

در این نظرسنجی جدید مشخص شد، ۴۷ درصد پاسخگویان از چنین تصمیمی یعنی آغاز استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حمایت می کنند که نسبت به یک نظرسنجی مشابه در ماه ژوئن افزایشی ۱۲ درصدی نشان می‌دهد. در آن نظرسنجی از پاسخگویان درباره اعتقادشان در خصوص ضرورت آغاز استیضاح دونالد ترامپ پرسش شده بود.

در این میان همچنین میزان مخالفت با چنین استیضاحی در نظرسنجی جدید نسبت به نظرسنجی قبلی سه درصد کاهش یافته و به ۴۲ درصد رسیده است. ۱۱ درصد نیز در این نظرسنجی جدید گفتند هنوز در خصوص مخالفت با یا حمایت از چنین استیضاحی مطمئن نیستند.

در عین حال در این نظرسنجی جدید مشخص شده میزان حمایت از استیضاح ترامپ در میان تمامی طیفهای پاسخگویان اعم از جمهوریخواه، دموکرات و مستقل افزایش نشان داده است. بر همین اساس حمایت دموکراتها از این استیضاح از ۵۹ درصد به ۷۸ درصد افزایش یافته است. این حمایت در میان جمهوریخواهان به میزان پنج درصد افزایش یافته و به ۱۸ درصد رسیده است.

تعداد مستقلهای حامی استیضاح ترامپ نیز تقریبا دو برابر شده و به ۴۱ درصد رسیده است.

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه یک نسخه غیرمحرمانه از شکایت مربوط به عامل افشاگر اطلاعاتی از گفت‌وگوی ۲۵ ژوئیه دونالد ترامپ با رئیس جمهور اوکراین را منتشر کرد.

این عضو جامعه اطلاعاتی آمریکا که او را یک مقام سابق سازمان سیا معرفی کرده‌اند، گفته که ترامپ تلاش کرده زلنسکی را متقاعد کند که تحقیقاتی را درباره فعالیتهای جو بایدن ، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش هانتر بایدن در کشورش به هدف تقویت شانس پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا صورت دهد.

نظرسنجی مذکور با پرسش از ۱۰۰۱ رای دهنده انجام شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.