ماجرای مکالمه تلفنی جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با همتای اوکراینی اش هر روز ابعاد تازه تری پیدا می کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، فرد افشاگر این جریان به تازگی از شواهدی سخن گفته است که نشان می دهد کاخ سفید پیشتر تلاش داشت تا دسترسی به متن و جزئیات این مکالمه تلفنی را محدود کند.

این افشاگر اطلاعاتی در سندی که به تازگی از سوی کنگره آمریکا منتشر شده است تصریح می کند: من در چارچوب سمَت های رسمی از سوی چند مسئول دولت آمریکا اطلاعاتی را دریافت کردم که نشان می دهد رئیس جمهوری از جایگاه و قدرت خود سوء استفاده کرده و از یک کشور بیگانه خواسته است تا درانتخابات سال ۲۰۲۰ مداخله کند.

این فرد که نامی از او برده نشده در ادامه تاکید می کند: چند روز پس از این هشدار، از سوی چندین مقام آمریکایی مطلع شدم که مسئولان بلند پایه کاخ سفید بلافاصله وارد عمل شدند تا از دسترسی به جزئیات این مکالمه تلفنی جلوگیری کنند.

انتشار جزئیات این مکالمه، مجلس نمایندگان آمریکا را بر آن داشت تا روند استیضاح دونالد ترامپ به دلیل سوء استفاده از جایگاه رسمی و درخواست دخالت یک کشور بیگانه در رقابت انتخاباتی را کلید بزند.

افشاگر این ماجرای جنجالی به نقل از برخی مسئولان کاخ سفید تاکید کرده است که وکلای کاخ سفید آنها را برای برداشتن نسخه الکترونیک جزئیات مکالمه دونالد ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین از سیستم اطلاعاتی رایانه ای تحت فشار قرار داده بودند.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.