به گزارش شبکه تلویزیونی "المیادین"، "محمد البخیتی" در این باره افزود: به اماراتی ها توصیه می کنیم، از تشدید تنش ها دست بردارند، چرا که مهلتی که به ابوظبی داده شده، محدود است.

وی گفت: امارات بدنبال ایفای نقش در استان تعز (غرب یمن) است و گروهی از مزدوران اماراتی پس از پایان آموزش هایشان، از پایگاه  "عصب" امارات واقع در اریتره و با هدف پیشروی، راهی تعز شده اند.

عضو ارشد شورای سیاسی جنبش انصارالله اضافه کرد: اماراتی ها باید از استان های جنوبی یمن و منطقه ساحل این کشور خارج شوند.

البخیتی با هشدار به کشورهای متجاوز گفت: هرگونه تشدید درگیری ها توسط کشورهای متجاوز با پاسخ گسترده نیروهای یمنی روبرو خواهند شد.

وی افزود: نیروهای دشمن از کشتی و بنادر غیر نظامی برای اهداف نظامی استفاده می کنند که این امنیت دریانوردی را تهدید می کند.

پیش از این نیز، "عبدالوهاب المحبشی" عضو دیگر شورای سیاسی انصارالله یمن با هشدار به امارات، اعلام کرده بود که ابوظبی در صورت خارج نشدن از یمن باید منتظر حملات کوبنده نیروهای یمنی در خاک خود باشد.

یمن از اوایل سال ۹۴، هدف حمله عربستان و کشورهای عضو ائتلاف عربی تشکیل شده از سوی ریاض برای این حمله قرار دارد و در این مدت هزاران یمنی کشته و صدها هزار تن دیگر زخمی شدند.

مشکلات ناشی از محاصره یمن و ادامه بمباران های مراکز غیرنظامی همچنین موجب کمبود مواد غذایی و دارو در این کشور شده و هزاران نفر از جمله زنان یمنی باردار در سال های اخیر در یمن به خاطر سوء تغذیه با مشکل روبرو هستند و یا از دنیا رفته اند.

سازمان های بین المللی بارها نسبت به این فاجعه انسانی هشدار داده است و نیروهای یمنی نیز به دنبال بی تفاوتی برخی کشورهای غربی حامی عربستان و ادامه ارسال سلاح به ریاض دست به کار شده و اقدام به حملات پهپادی به تاسیسات حیاتی و نظامی عربستان کرده اند.

تنگ شدن عرصه بر ائتلاف سعودی برای حمله به یمن موجب شده است تنها چند کشور افریقایی مانند سومالی در آن باقی بمانند و مابقی از آن خارج شوند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن ۲۳ شهریورماه در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی ائتلاف به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های "بقیق" و "هجره خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد که در نتیجه آن ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت سعودی کاهش یافته است.

این حملات همچنین موجب شد، عربستان برای کمبود نفت پالایشگاه هایش علاوه بر تأخیر در تحویل محموله های نفتی به مشتریان آسیایی اش، برای جبران کسری نفت خود دست یاری به سوی عراق دراز کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.