باشگاه استقلال امروز 74 ساله شد. به همین مناسبت امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال پیامی به شرح زیر صادر کرد:

۷۴ سال از عمر این احساس عمیق و عاشقانه‌ای که در قلب نسل‌ها زنده مانده، می‌گذرد. امروز ۴ مهرماه ۹۸ سالروز تولد یک باشگاه بزرگ است. به پشت سر که نگاه می‌کنید می‌بینید این باشگاه بدون کوچک‌ترین اغراق فقط با تعلق خاطر هوادرانش زنده مانده. در طی سال‌ها و طوفان‌ها فقط هواداران در قلب خود یک نام بزرگ را زنده نگه داشتند، به آن هویت و اصالت و زندگی دادند.

استقلال یکی از نشانه‌های همگرایی اجتماعی در ایران است. یکی از پیوندهای عمیق میان نسل‌ها و یکی از پیوندهای ناگسستنی میان طبقات و افکار مختلف اجتماعی. این دستاورد بزرگ ورزش است که انسان‌ها را با افکاری گوناگون، طبقات اقتصادی و اجتماعی مختلف کنار هم می‌نشاند و به یک تعلق خاطر عمیق و مشترک می‌رساند. باشگاه استقلال در طی ۸ دهه چنین پیوند عمیقی را در میان ایرانیان پدید آورده و در آینده نیز چنین نقشی را مسئولیت اجتماعی خود می‌داند. کدام نهاد اجتماعی می‌تواند رویاهای مشترکی بین طیف گسترده و متنوعی از مردم بسازد؟ استقلال سازنده رویاهای بزرگ بین جمعیتی پرشمار از ایرانیان در هر کجای دنیاست.

ستاره‌های روی پیراهن آبی، قهرمانی‌ها و جام‌ها، بازیکنان نامدار و مربیان بزرگ، چهره‌های ماندگار و فراموش‌ناشدنی. استقلال باشگاه افتخار و عشق، جام و دوستی و رویا و خاطره است. نسل‌های تازه به این ستاره‌ها می‌افزایند. فردا می‌رسد و رویاهای بزرگ‌تری ساخته می‌شوند و چهره‌های تازه قدم در راه بزرگان نامدار این باشگاه می‌گذارند. این پایمردی ۷۴ ساله ریشه‌های عمیق استقلال در میان مردم را نشان می‌دهد و خبر از عشقی عمیق و جانانه در خود دارد.

با احترام و عشق سالروز تولد استقلال را به عزیزانی که در این باشگاه قدمی به سوی افتخار برداشتند، به هواداران قدیمی که استقلال نام پرآوازه‌اش را مدیون آنهاست و به هوادارانی از نسل تازه که باشگاه استقلال هر قدم را برای فقط یک لحظه شور و شادی آنها برمی‌دارد، تبریک می‌گوییم. بر استقلال مبارک است این عشق صاحب قدمت و این همراهی بی‌پایان که جملگی از شماست.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.