انوشیروان محسنی بندپی در ابتدای جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ضمن انتقاد از عدم واگذاری مراکز بهاران توسط شهرداری تهران به بهزیستی گفت: متأسفانه در حال حاضر دو صدا از مدیریت شهری تهران در واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی شنیده می‌شود.

وی افزود: نخستین صدا مربوط به شهرداری تهران است که موافق واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی است و در مسائل فرهنگی برابر آنچه که قانون و مصوبات مشخص کرده پای کار هستند.

وی ادامه داد: اما صدای دوم مربوط به شورای شهر تهران است که برخی از اعضای آن مشاهده و اعلام کردند که به هیچ عنوان این مراکز به بهزیستی واگذار نخواهد شد. مگر این مراکز را بهزیستی برای خودش می‌خواهد؟. نمایندگان همه دستگاه‌ها با تمام مشغله خود در این جلسات حضور پیدا می‌کنند و پای کار هستند تا خروجی مناسبی حاصل شود. بی‌تردید یک پای کار در اجرای مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مجموعه شهرداری و شورای شهر تهران است لذا هر چه زودتر باید این موضوع تعیین تکلیف شود و واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی محقق شود در غیر این صورت مجبوریم موضوع را به نهادهای قضایی و رئیس جمهور منعکس کنیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع اعتیاد به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: باید از دغدغه، جدیت و عزم و اراده‌ای که برای مقابله با یکی از پرچالش‌ترین آسیب‌های اجتماعی در میان دستگاه‌های مرتبط ایجاد شده است قدردانی کنیم. بی‌تردید اگر دغدغه مسئولان و خانواده‌ها نسبت به موضوع اعتیاد به عنوان پدیده شومی که شخصیت افراد را در خطر می‌اندازد، پررنگ است مربوط به دلایل مختلفی است.

وی تأکید کرد:‌ قطعا فردی که امروز زندگی سالمی دارد هیچ دلیلی ندارد که در معرض این پدیده شوم قرار نگیرد و به آن دچار نشود. خوشبختانه با ورود رهبری و همکاری دولت شرایطی فراهم شده که مبارزه با مواد مخدر به صورت یک بسته کامل شکل گرفته است. در حقیقت پیشگیری از اعتیاد که می‌تواند جمعیت بسیاری را تحت پوشش قرار دهد و عوامل خطر را کاهش دهد امروز به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تصمیم ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر واگذاری موضوع پیشگیری به آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: باید دید که چگونه این موضوع از ستاد مبارزه با مواد مخدر گرفته شده و به آموزش و پرورش سپرده شده است. آموزش و پرورش با کدام ظرفیت و تجربه این کار را انجام می‌دهد؟. بهتر بود که شورای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ابتدا به صورت پایلوت این موضوع را در بخشی از جامعه توسط آموزش و پرورش انجام می‌داد و بعد این کار را به طور کامل به آموزش و پرورش می‌سپرد، البته در حال حاضر تصمیم گرفته شده و همه باید تبعیت کنیم و کار را به درستی انجام دهیم.

محسنی بندپی تأکید کرد: باید در حوزه توانمندسازی شامل اشتغال، حمایت‌های مالی، مسکن و ... افراد بهبودیافته گام‌های موثری برداشته شود و خوشبختانه امروز با همکاری همه دستگاه‌ها این بسته به صورت کامل شکل گرفته اما باید آن را براساس تقسیم کار میان دستگاه‌های اجرایی تقویت کنیم.

وی بار دیگر از عدم همکاری شهرداری تهران در این موضوع انتقاد کرد و افزود: شهرداری تهران همکاری لازم را در این خصوص ندارد و باید گام‌های موثری در این حوزه توسط این مجموعه برداشته شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.