اگرچه انواع مختلفی از محصولات و روش‌های پزشکی مبارزه با چین و چروک پوست مانند کرم ها، سرم ها و مکمل ها در دسترس قرار دارند اما به طور معمول آنها گزینه هایی پر هزینه و گران هستند. برای حفظ شادابی و انعطاف پذیری پوست می توانید برخی درمان های طبیعی که از پشتیبانی علمی برخوردار هستند را نیز مد نظر قرار دهید.

سفیده تخم مرغ
چند سفیده تخم مرغ را در یک ظرف کوچک ریخته و به خوبی هم بزنید. پوست صورت خود را با این ترکیب ماساژ داده و اجازه دهید برای حداقل ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند تا خشک شود. پس از آن، پوست خود را با آب گرم شستشو داده و اجازه دهید ویتامین های B و E معجزه جوانسازی خود را انجام دهند!
همچنین، سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است که یک لایه محافظتی را روی پوست شکل می دهد. سفیده تخم مرغ می تواند به آبرسانی، آرامش و تسکین پوست کمک کند. البته باید به این نکته توجه داشت که فواید این ماده برای چین و چروک های پوست متوسط و موقتی است. برای پرهیز از چین و چروک های پوست، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ را فراموش نکنید. پرتوهای مضر فرابنفش خورشید می توانند پیری پوست را تسریع کرده و موجب بروز چین و چروک شوند. همچنین از تخت های برنزه کردن پوست پرهیز کنید.

روغن زیتون
روغن زیتون طبیعی می تواند به حفظ نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک کند. پیش از خواب چند قطره روغن زیتون را به آرامی روی پوست صورت خود ماساژ دهید و پس از مدتی صورت خود را با یک حوله نرم پاک کنید. روغن زیتون گزینه ای فوق العاده برای تقویت پوست است و به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند. همچنین، این روغن سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است که خواص ضد التهاب دارند و برای پوست مفید هستند. اگر پوستی چرب و مستعد آکنه دارید، پیش از استفاده از محصولات مبتنی بر روغن روی پوست خود با یک متخصص پوست مشورت کنید.

ماساژ
با استفاده از یک لوسیون ملایم می توانید برای چند دقیقه پوست صورت خود را ماساژ دهید. روی بخش های دارای مشکل مانند گردن، زیر چشم ها و پیشانی متمرکز شوید. ماساژ صورت می تواند جریان خون به سمت پوست را افزایش دهد که ارسال اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به این اندام را در پی دارد. همچنین، ماساژ پوست ممکن است به بهبود تخلیه مایع لنفاوی که می تواند موجب پف صورت و زیر چشم ها شود، کمک کند.

میوه ها و سبزیجات
میوه ها و سبزیجات تازه سرشار از ویتامین های A و C به بهبود شرایط پوست از درون به بیرون کمک خواهند کرد. میوه ها و سبزیجات از جمله بهترین مواد غذایی دوستدار پوست محسوب می شوند. انواع مختلف آنتی اکسیدان های موجود در این مواد غذایی به مبارزه با اکسیداسیون و فعالیت رادیکال های آزاد کمک می کند که از آسیب پوست و بروز چین و چروک پیشگیری می کند. البته توجه داشته باشید که نتایج مصرف میوه ها و سبزیجات طی یک شب ظاهر نمی شوند. برای دریافت بیشترین مواد مغذی باید بهترین گزینه ها را که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند، انتخاب کنید.

آبلیمو
یک لیمو را برش زده و آب آن را روی خطوط و چین و چروک های پوست صورت خود ماساژ دهید. اسیدیته لیمو به روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کند، در شرایطی که ظهور چین و چروک ها را کاهش می دهد. همچنین، اسید سیتریک موجود در آبلیمو می تواند به عنوان یک لایه‌بردار ملایم عمل کند و ظاهر و احساس نرمی و لطافت پوست را موجب شود. نوشیدن یک لیوان آب لیمو هر روز صبح نیز می تواند به بهبود شرایط سلامت کلی شما کمک کند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.