این هفته داستانی درباره خاندان سلطنتی انگلستان به سینماهای جهان رونق بخشیده است و با یک افتتاحیه خوب، کارش را آغاز کرده است.

فیلم سینمایی دانتون ابی (Downton Abbey)، جایگاه نخست فروش هفتگی سینماهای جهان را در اختیار دارد، این فیلم که ادامه ای بر سریالی با همین نام است، درسال ۱۹۲۷ روی داده و با یک نامه آغاز می‌شود، نامه ای که به کاخ دانتون می رود تا به دست خانواده اشرافی کراولی برسد، و خبر بدهد که شاه جرج پنجم و ملکه ماری، از کاخ باکینگهام به یورک شایر (شهری در حومه لندن) و اقامت در دانتون را دارند اما خانواده کراولی نگران این رویداد افتخارآمیز هستند.

روایت این فیلم بعد از به پایان رسیدن اتفاقات سریال است و در حقیقت، ادامه ماجراهای آن محسوب می‌شود.

هیو بونه‌ویل، لورا کارمایکل، میشل داکری، جوآن فروگات، الیزابت مک‌گاورن، مگی اسمیت و پنلوپه ویلتون جمله بازیگرانی هستند که در مقابل دوربین کارگردان فیلم مایکل انگلر، قرار گرفته‌اند.

دانتون ابی در هفته نخست نمایش، با فروش ۳۱ میلیون دلار در صدر فروش جای گرفته و فروش جهانی آن ۶۲ میلیون دلار است.

به سوی ستارگان (Ad Astra)، فیلمی علمی و تخیلی است که این هفته در رده دوم فیلم‌های پرفروش جای گرفته است.

روایت به سوی ستارگان، قصه فضانوردی است که برای کشف یک راز به لبه های بیرونی و دورترین نقاط کهکشان راه شیری سفر می کند که بتواند پاسخی برای بزرگترین تهدید علیه حیات بشر را از میان بردارد. از سوی دیگر این فضانورد در جست و جوی پدری است که ۲۸ سال پیش به نپتون سفر کرده و بازنگشته است.

به سوی ستارگان بازی متفاوتی از برد پیت را در مقام نقش اول دارد، منتقدان سینمایی معتقدند که پیت با بازی خوبش، نامزد دریافت اسکار ۲۰۲۰ خواهد شد.

 دیگر بازیگران این فیلم، تامی لی جونز، روث نگا، دونالد ساترلند، جیمی کندی، جان فین، کیمبرلی الیز و لیسا گی همیلتون هستند و این فیلم به کارگردانی جیمز گری ساخته شده است.

به سوی ستارگان این هفته و در نخستین هفته نمایش به فروش ۱۹ میلیون دلار رسیده و در فروش جهان نیز به رقم ۴۵ میلیون دلار دست یافته است.

رمبو: آخرین خون (Rambo: Last Blood)، بخش دیگری در ادامه فیلم‌های ماجرایی- اکشن رمبو با بازی سیلوستر استالونه است که در مقام سوم فیلم‌های هفتگی قرار دارد.

قسمت پنجم رمبو که آخرین قسمت آن پس از ۳۷ به شمار می‌آید، جان رمبو را در روزهای مزرعه‌داری به تصویر می‌کشد اما کارتل‌های مواد مخدر مکزیک، دختر یکی از دوستانش را می‌دزدند و او مجبور می‌شود به دنبال آن‌ها به به نقاط مرزی آمریکا و مکزیک برود و با یکی از قدرتمندترین کارتل‌های مواد مخدر دنیا روبه‌رو شود...

در رمبو: آخرین خون، سیلوستر استالونه، آدریانا بارازا، پاز وگا، یوت منیرال، سرجیو پریس منچتا و... بازی می کنند، این فیلم را آدریان گرونبرگ کارگردانی کرده است.

این فیلم در هفته نخست نمایش فروش میلیون ۱۹ دلار را ثبت کرده است و هنوز به نمایش جهانی نرسیده است.

فیلم آن: قسمت دوم (It Chapter Two)، در هفته سوم نمایش با فروش هفتگی ۱۷ میلیون دلار به رقم ۳۴۶ میلیون دلار در فروش جهانی رسیده است.

شیادان (Hustlers)، در هفته دوم نمایش، ۱۷ میلیون دلار فروش داشته و فروش جهانی آن ۵۵ میلیون دلار است.

ادامه فهرست فروش این فیلم‌ها جای دارند:

شیرشاه(The Lion King)، در هفته دوم نمایش، با فروش ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در هفته و فروش جهانی یک میلیارد و ۶۱۹ میلیون دلار

پسران خوب (Good Boys)، در هفته ششم نمایش با فروش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۹۳ میلیون دلار

فرشته‌ای که سقوط کرد (Angel Has Fallen)، در هفته پنجم نمایش با فروش ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار و فروش جهانی۱۱۶ میلیون دلار

غلبه‌گر (Overcomer)، در هفته پنجم نمایش با فروش هفتگی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۳۱ میلیون دلار

هابز و شاو (Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw)، در هفته هشتم نمایش با فروش هفتگی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و فروش هفتگی ۷۴۲ میلیون دلار

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.