«سعید رسولی» روز دوشنبه در نشست خبری در ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: پیش فروش بلیت اربعین به صورت اینترنتی و همزمان از سوی مراکز مجاز فروش بلیت آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در اربعین ٩٨ پیش بینی روزانه ٥٤ رام قطار در ایام اوج سفر یعنی پانزدهم تا سی‌ام مهر ماه را کرده‌ایم و بر این اساس در مجموع در این ١٥ روز ٨٥٨ رام قطار برای جابجایی زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

رسولی ادامه داد: این تعداد قطار ظرفیت ٤٣٦ هزار نفر صندلی برای جابجایی مسافران ایجاد می‌کند.

بر اساس اظهارات رسولی امسال ٤٧ درصد به تعداد صندلی‌ها برای جابجایی زائران اربعین اضافه شده است. سال گذشته ٢٩٦ هزار نفر و امسال ٤٣٦ هزار نفر می‌توانند با قطار خود را به مراسم اربعین برسانند.

مدیرعامل راه آهن گفت: تعداد قطارها برای اربعین امسال نیز رشد ٤٣ درصدی داشته است.

رسولی خبر داد که در اربعین امسال، پنج مسیر ریلی جدید برای خدمات دهی به زائران اضافه شده است.

وی گفت: بدین تربیت مسیرهای قم- خرمشهر، قم- کرمانشاه، تهران- همدان، اهواز -شلمچه و اصفهان- کرمانشاه جزو مسیرهای جدید ریلی در ایام اوج سفر (پانزدهم تا سی‌ام مهر)  است.

رسولی خبر داد که یک مسیر بین المللی نیز با هدف جابجایی زائران اربعین در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب مسیر زاهدان- خرمشهر برای رساندن زائران پاکستانی با قطار به خرمشهر از سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قطار اتوبوسی بین خرمشهر و شلمچه ٢٤ ساعته و به صورت رایگان مسافران را در ایام پیک سفر به شلمچه می‌رساند.

وی همچنین خبر داد که هیچ افزایش قیمتی در نرخ بلیت قطارها در مسیرهای منتهی به اربعین نخواهیم داشت و با نرخ های فعلی به فروش می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.