همین چند هفته پیش بود که جوانی مسلمان در مقابل کاخ سفید اشعاری را در مدح امام حسین (ع) خواند و فیلم نوحه خوانی خود را در فضای مجازی منتشر کرد.

از آنجایی که این جوان مسلمان ایرانی بود و به کشورمان هم رفت و آمد دارد به راحتی او را پیدا کردیم و با او مصاحبه‌ای را ترتیب دادیم.

این جوان شیعه ایرانی مهدی دردشتیان نام دارد و متولد سال ۱۳۷۰ است.

او با ابتکاری که به خرج داده اشعاری در مدح امام حسین (ع) را با زبان انگلیسی و با همان نغمه‌های آیینی ایرانی که در بیشتر عزاداری‌ها مرسوم هست خوانده است.

این جوان ایرانی در مورد هدفش از نوحه خوانی در مقابل کاخ سفید گفت: دلم می‌خواست که نشان دهم می‌توان در ایالات متحده بود و امام حسین را دوست داشت.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عزاداری برای امام حسین (ع) ممانعتی از سوی دولت آمریکا ندارد، گفت: در نزدیکترین یکشنبه به روز عاشورا مراسمی در شهر نیویورک و برخی دیگر از شهر‌های آمریکا برگزار می‌شود و در این مراسم راهپیمایی به بهانه یادبود نام امام حسین (ع) که به روز حسین (ع) معروف است.

او با بیان اینکه عزاداری در این روز در خیابان‌ها به راحتی برگزار نمی‌شود، گفت: خیلی‌ها به خاطر ترسی که دارند تنها در مسجد عزاداری می‌کنند و در خیابان حاضر نمی‌شوند.

دردشتیان در ادامه به موضوع بایکوت روز اربعین در رسانه‌های غربی پرداخت و گفت: امسال بعد از ۳۶ سال یک خبرگزاری آمریکایی روز امام حسین (ع) را پوشش خبری داد و من فکر می‌کنم که آرام آرام نسبت به پوشش دهی راهپیمایی بزرگ اربعین هم مجبور خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.