به گزارش المسیره، رهبر انصارالله یمن افزود: با ادامه بمباران، محاصره و تجاوز، ضرباتی مهلک تر، دردناک تر و تاثیر گذارتر به عمق مناطق آن ها صورت خواهد گرفت و هیچ خط قرمزی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: با توقف تجاوز، بمباران و محاصره آن ها، ارتش و کمیته های مردمی نیز حملات موشکی و پهپادی خود را به عمق خاک آن ها متوقف خواهند کرد.

رهبر انصارالله همچنین به ساکنان مناطقی که هدف حملات نیروهای یمنی قرار گرفتند گفت که هوشیار باشند و از نزدیکی به تاسیسات خودداری کنند.

جنبش انصارالله یمن شنبه گذشته در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های «بقیق» و «خریص» در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد که در نتیجه آن ۵۰ درصد تولید عربستان کاهش و صادرات نفت این کشور به طور موقت مختل شد و بهای نفت در بازار جهانی افزایش و شاخص بورس عربستان بیش از ۲ درصد کاهش یافت.

حوثی گفت: به ائتلاف متجاوز نصیحت می کنیم که جنگ را متوقف کنند و به این توجه داشته باشند که شکست مفتضحانه ای در این جنگ خوردند.

رهبر انصارالله همچنین بر ضرورت حمایت مالی و تسلیحاتی و نفری از جبهه های جنگ تاکید کرد.

وی اضافه کرد: ما در کنار آزادگان امت اسلامی در محور مقاومت برای مقابله با خطر اسرائیل و مبارزه با سلطه آمریکا ایستاده ایم.

در سال ۲۰۱۴ ( ۱۳۹۳)، مردم یمن به دلیل بی ‌کفایتی دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن در اداره امور کشور، دست به یک سلسله اعتراضات زدند که در نهایت در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ (۳۰ شهریور ۹۳)، جنبش انصارالله وارد شهر صنعا شد و با در دست گرفتن قدرت منصور هادی را برکنار کرد.

از سویی عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته یا زخمی شده اند و سازمان ملل در گزارش هایی، قحطی در این کشور را "بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی" نامید و اعلام کرد که ۷ میلیون نفر دچار سوء تغذیه هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.