به گزارش راشا تودی، خورخه آریزا وزیر امورخارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در توئیتر به تحریم جدید آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد.

در این بیاینه آمده است: جمهوری بولیواری ونزوئلا مخالفت خود را با اقدام دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید و یک‌جانبه  علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند.

آریزا در ادامه بیانیه خود آورده است: وزارت امورخارجه ونزوئلا بر این باور است که این اقدامات با  هدف نقض حاکمیت و رفاه مردم بوده و نه تنها به برقراری صلح نمی‌انجامد، بلکه تروریسم اقتصادی و نقض حقوق بین‌الملل به شمار می‌آید و به‌علاوه تلاش‌های چندجانبه برای رسیدن به گفت‌وگوی سیاسی و فهم مشترک در منطقه را تضعیف می‌کند.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا جمعه شب پس از یک هفته طرح اتهامات بی‌اساس و ساختگی علیه کشورمان مبنی بر نقش داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان، اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه تهران وضع می‌کند. این تحریم‌ها بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی ایران را شامل می‌شود.

مقامات آمریکایی و سعودی در هفته گذشته در حالی مدعی دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو شدند که انصارالله یمن به‌طور رسمی و شفاف مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است اما آنها تلاش می‌کنند ایران را برای آن مقصر بدانند.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان پیشتر این ادعاهای آمریکایی‌ها علیه کشورمان را ناشی از شکست واشنگتن در فشار حداکثری بر ایران دانسته و گفته بود که طرح  اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی و مقصر دانستن ایران  به فاجعه یمن خاتمه نمی‌دهد.

وی همچنین در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: با توجه به اینکه رژیم سعودی، ایران را بابت حمله به تأسیسات نفتی خودش مقصر می‌داند - که اتهامی بی‌اساس است - جالب است که آنها امروز با نقض آتش‌بس مورد حمایت سازمان ملل، برای تلافی به «حدیده» یمن حمله کردند. واضح است که حتی خود سعودی‌ها هم دروغ دخالت ایران را باور ندارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.