نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای اولین بار جنگنده‌های خود را جهت شرکت در رزمایش نظامی به همراه نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، به این کشور اعزام کرد.

در این رزمایش که «جنگجوی کبرا» نام دارد، جنگنده‌های ایتالیایی و آلمانی نیز شرکت داشته و به همراه جنگنده‌های بریتانیایی و اسرائیلی به تمرین نبردهای هوایی پرداختند.

رزمایش جنگجوی کبرا یکی از بزرگترین رزمایش‌های سالانه نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا است که با هدف آموزش و تعلیم خلبانان و دیگر خدمه نیروی هوایی در برنامه‌ریزی و اجرای ماموریت‌های پیچیده برگزار می‌شود.

هفت فروند جنگنده «اف-15» نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و تعداد اعلام‌نشده‌ای هواپیمای سوخت‌رسان «بوئینگ 707» در این رزمایش شرکت کردند که امسال در پایگاه هوایی وادینگتون، مقر هواپیماهای جاسوسی نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، برگزار شد.

فرماندهان نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در این رزمایش علاوه بر نظارت بر تمرینات خلبانان، با همتایان اروپایی خود جلساتی را برای ارائه گزارش درباره فعالیت‌های عملیاتی خود در منطقه غرب آسیا و همچنین اشتراک‌گذاری تجربیات جنگنده‌های اروپایی داشتند.

همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی نیروهای هوایی بریتانیا و رژیم صهیونیستی تا کنون مخفیانه بوده و اخیرا علنی شده است. اولین رزمایش مشترک این دو نیرو اوایل سال جاری به همراه جنگنده‌های آمریکایی بر فراز مناطق شرقی دریایی مدیترانه برگزار شد.

حضور نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در این رزمایش نظامی در حالی انجام شده که این رژیم طی هفته‌های اخیر تنش‌ها با گروه‌های مقاومت در جبهه‌های شمالی (سوریه و لبنان) و جنوبی (نوار غزه) را افزایش داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.