در حال حاضر دوچرخه‌های الکتریکی سریع تاشویی وجود دارند که جمع کردن آن‌ها فقط چند ثانیه طول می‌کشد، اما دوچرخه"ایکس-فریم" تنها دوچرخه برقی است که در یک چشم به هم زدن جمع می‌شود.


این پروژه ابتدا در ماه ژوئن توسط شرکت "iMiró" مستقر در تایوان راه‌اندازی شد و اکنون برای دریافت کمک به تولید انبوه در کیک‌استارتر قرار گرفته تا سرمایه‌گذار پیدا کند.

طراحی و ساخت این دوچرخه شش سال طول کشیده و برای سفر‌های شهری طراحی شده است.

بدنه این دوچرخه از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است و کاربران می‌توانند به راحتی با نزدیک کردن دسته دوچرخه و زین آن به هم، آن را در عرض یک ثانیه جمع کنند.

دوچرخه برقی که یک ثانیه‌ای تا می‌شود (عکس)
این دوچرخه الکتریکی دارای ابعاد ۱۱۵ در ۱۲۳ در ۶۲ سانتی‌متر است. وزن آن نیز ۲۲ کیلوگرم است و می‌تواند تا ۱۲۰ کیلوگرم را حمل کند.

موتور برقی ۲۵۰ واتی این دوچرخه به پدال زدن شخص کمک می‌کند و آن را تا سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

باتری لیتیوم یونی ۳۶ ولتی این دوچرخه را می‌توان هم درون بدنه دوچرخه شارژ کرد و هم آن را از بدنه جدا و شارژ کرد.

این دوچرخه الکتریکی را همچنین می‌توان از طریق بلوتوث با یک گوشی هوشمند تحت برنامه "iMiró Go" متصل کرد که به دوچرخه سواران اطلاعات مختلف از جمله میزان مسیر طی شده، مسیریابی و محل پارک دوچرخه را ارائه می‌دهد.

این دوچرخه همچنین دارای ترمز دیسکی جلو و عقب، پدال‌های تاشو و دنده شش سرعته شیمانو است که با یک صفحه نمایش OLED ۱.۳ اینچی همراه شده است که اطلاعات مربوط به باتری، سرعت و مسافت را نشان می‌دهد و امکان تنظیم سرعت و کنترل هوشمند دوچرخه را فراهم می‌کند.
دوچرخه برقی که یک ثانیه‌ای تا می‌شود (عکس)
"ایکس-فریم" یک چراغ جلوی قوی ۲۲۰ لوکسی نیز دارد، در حالی که چراغ عقب آن می‌تواند پنج حالت مختلف از جمله روشن بودن ثابت، فلاش کند، فلاش سریع، حلقه‌ای آهسته و سریع را نمایش دهد.

همچنین می‌توان روکش‌های بدنه را برای همخوانی با لباس دوچرخه سوار تعویض کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، تخمین زده می‌شود که فروش این دوچرخه از مارس ۲۰۲۰ با قیمت احتمالی ۱۲۹۹ دلار آغاز شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.