ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: همانطور که «کوری لواندوفسکی» (مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا) دیروز خیلی واضح در مقابل  کمیته قضایی مجلس نمایندگان خیلی بیان کرد، پرزیدنت ترامپ هیچ کار اشتباه یا غیرقانونی انجام نداد.  

وی در ادامه این توییت آورد: همه آنها (دموکرات ها)، این را می دانند. دموکرات ها به کشور ما لطه می زنند و هیچ کاری انجام نمی دهند. شرم آور است!

مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ روز سه شنبه با شهادت در مقابل کمیته قضایی مجلس نمایندگان با دموکرات ها درافتاد و به پرسش های اعضای این کمیته در مورد کارشکنی در اجرای عدالت در جریان اولین جلسه استماع مرتبط با استیضاح ترامپ در کنگره بعد از تحقیقات در مورد روسیه، ‌ پاسخی نداد.

جلسه استماع شش ساعته لواندوفسکی درمقابل کمیته قضایی مجلس نمایندگان، پر از بحث و جدل بود و اطلاعات اندکی از وی به دست آمد.

دموکرات ها امیدوار بودند این جلسه استماع که از تلویزیون پخش می شد، بار دیگر توجهات را به تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه سابق پرونده رسیدگی به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا معطوف کند. اما جلسه استماع مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ به بگومگوی دو حزبی تبدیل شد.۹۱۰۹

نتیجه تحقیقات مولر نشان داد که ترامپ در سال نخست ریاست جمهوری اش، در روند اجرای عدالت کارشکنی کرده است.  

در همین حال، تلاش های تازه دموکرات های مجلس نمایندگان برای انجام تحقیقات در مورد کارشکنی احتمالی ترامپ، راه به جایی نبرده است.

مولر در زمینه موضوعات مختلفی از جمله کارشکنی احتمالی ترامپ در اجرای عدالت، تحقیق کرد، روندی که لواندوفسکی یکی از موارد آن بود.

در همین حال، «جرالد ندلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه گفت: دموکرات‌ها از طرح خود برای استیضاح ترامپ عقب نشینی نکرده اند و توجه ما بیشتر بر این موضوع متمرکز است.

وی افزود: کمیته به جای استیضاح «برت کاوانا» قاضی دیوان عالی کشور، به دنبال پیگیری طرح استیضاح ترامپ است.

کاوانا وکیل و قاضی آمریکایی است که هم‌اکنون به عنوان یکی از قضات دستیار دیوان عالی ایالات متحده فعالیت می‌کند.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی گزارش داد یک همکلاسی سابق کاوانا گفته که شاهد رفتار ناشایست کاوانا با یک زن، بدون رضایت آن زن بوده است.

نیویورک تایمز در این گزارش یادآور شد که این اتهام جدید که قبلا رسانه ای نشده بود، در جریان جلسه احراز رای اعتماد برای کاوانا در سال گذشته، به اداره پلیس آمریکا (اف بی آی) گزارش شد، اما اف بی آی به آن ترتیب اثری نداد.

قاضی کاوانا از سوی دو زن به آزار جنسی متهم شده است. وی همه اتهام های وارده به خود را رد کرده و این اتهام ها را برخوردار از انگیزه سیاسی دانسته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.