"رسول سلیمانی" روز چهارشنبه در حاشیه مراسم یادبود مادر دکتر سلیمانی دانشمند بازداشت شده ایرانی توسط دولت آمریکا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: برادرم از وضعیت فوت مادرم -شادروان معصومه جوانی- همچنان بی‌خبر است و منتظر است اقدامی برای آزادی اش انجام شود.

وی ادامه داد: پدرم از زمان بازداشت دکتر سلیمانی از روز سی مهرماه ۹۷ تاکنون از ماجرا بی‌خبر است و حتی درباره مراسم امروز  چیزی نمی‌داند.  

برادر دانشمند بازداشت ایرانی خاطرنشان کرد: برای اینکه پدرم متوجه حضور نیافتن برادرم نشود به او گفتیم دکتر طرح تحقیقاتی دارد و نمی‌تواند کارش را نیمه تمام رها کند،  اما برای چهلم مادرم خودش را می رساند.

سلیمانی یادآور شد: مسئولان در حال انجام اقداماتی برای حل مشکل برادرم هستند اما به دلیل یکسری الزامات و محدودیت ها این اقدامات را رسانه‌ای نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: با وزارت امور خارجه و شخص وزیر در تماس هستیم و آنها هم این اقدامات را به ما اطلاع می دهند.

برادر دانشمند بازداشت شده ایرانی تاکید کرد: از دستگاه‌های اجرایی، علمی و اصحاب رسانه می‌خواهم به این ماجرا ورود کنند و دادگستری آمریکا را تحت‌ فشار بگذارند و یا با دیپلماسی خودشان این کار را به نتیجه برسانند.

دکتر «مسعود سلیمانی» یکی از محققان برتر هماتولوژی(خون شناسی)، سلول‌های بنیادی و نانو که برای سفری علمی و تحقیقاتی به آمریکا سفر کرده بود، به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این کشور بازداشت و در زندان به سر می‌برد.

این دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان که چند ماه پیش در قالب فرصت مطالعاتی عازم آمریکا بود، از سوی پلیس این کشور دستگیر و زندانی شد.

این دانشمند ایرانی از سوی مؤسسه آمریکایی به نام «مایو کلینیک» که یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان است، برای انجام تحقیقات تخصصی به این کشور دعوت شد که برخلاف تمام پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، از سوی پلیس آمریکا دستگیر شد.

سلیمانی با ویزای رسمی تحقیقاتی و با هماهنگی دانشگاه تربیت مدرس، وارد فرودگاه شیکاگوی آمریکا شد، اما آمریکا در اقدامی غیرقانونی و با زیر پا گذاشتن پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، پیش از ورود دکتر سلیمانی به خاک آمریکا، وی را بازداشت و به زندان منتقل کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.