روسیا الیوم گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین سخنرانی خود پس از انتخابات کنست (پارلمان این رژیم) اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به زودی طرح صلح خود برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به "معامله قرن" را منتشر می‌کند.

وی که در جمع حامیان خود در مقر حزب لیکود سخنرانی می‌کرد، افزود: اسرائیل در این مرحله حساس نیازمند یک دولت قوی و دارای ثبات است؛ نه دولتی که بر پایه رأی‌های احزاب عرب و ضد صهیونیسمی باشد از که تروریسم حمایت می‌کنند.

نتانیاهو در ادامه گفت، اسرائیل در مقابل یک مرحله تاریخی و چالش‌های امنیتی و سیاسی قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تشکیل کابینه، اظهار کرد: ما منتظر نتایج نهایی انتخابات سراسری هستیم اما به زودی مذاکراتی را با احزاب مختلف برای تشکیل یک دولت صهیونیست قوی انجام خواهیم داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از مشارکت ضعیف حامیان اردوگاه راست در مقابل مشارکت قابل توجه حامیان احزاب چپ شوکه شده بود، این مسأله را "فاجعه" خواند.

این مقام صهیونیستی با در دست داشتن تصاویری از دو محل اخذ رأی که یکی تقریباً خالی و دیگر پر از شهروندان صهیونیستی بود، تأکید کرد: میزان مشارکت در اردوگاه راست پایین و در مقابل در اردوگاه چپ بالا بوده است.

وی در ادامه از حامیانش خواست تا برای رأی دادن به پای صندوق‌های رأی بروند، چراکه در غیر این صورت دولت چپگرا تشکیل می‌شود که شامل احزاب عرب است.

در همین راستا، شبکه "آی ۲۴ نیوز" اسرائیل اعلام کرد که نتانیاهو به دنبال حضور گسترده حامیان احزاب چپ در انتخابات، نمایندگان حزب لیکود را برای برگزاری یک نشست اضطراری در مقر اقامت خود در قدس فراخواند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.