«محمد بنا» سه‌شنبه شب و پس از کسب عنوان چهارمی تیم ملی در پیکارهای قهرمانی جهان در قزاقستان افزود: «محمدعلی گرایی» در وزن ۷۷ کیلوگرم می‌توانست طلا بگیرد و در کنار آن نباید از «رامین طاهری» و «محمدهادی ساروی» نمایندگان وزن‌های ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم گذشت که خیلی تلاش کردند و خوب بودند اما از برخی دیگر از نمایندگان کشورمان مانند «پویا ناصرپور» و «امین کاویانی‌نژاد» نیز توقع بیشتری داشتیم.

وی اظهار داشت: فضای سنگینی بر پیکارهای جهانی کشتی حاکم بود و اگر برخی جوان‌ترهای تیم ملی مانند ناصرپور و کاویانی‌نژاد در روز پایانی مسابقه می‌دادند و کشتی‌گیر با تجربه‌ای مانند عبدولی در روز نخست به روی تشک می‌رفت شاید موضوع کمی تفاوت داشت.

بنا تصریح کرد: در مجموع خدا را شکر می‌کنم که تا نزدیکی سکو رفتیم و تیم چهارم شد و ۳ مدال برنز هم گرفتیم. من آینده روشنی را برای این تیم و بقیه جوانانی که در کشتی فرنگی هستند، می‌بینم.

وی یادآور شد: از روزی که به تهران برگردیم باید کارمان را آغاز کنیم. البته مسابقات مختلفی مانند جام جهانی و قهرمانی آسیا را پیش‌رو داریم و بعد از آن و در فروردین و اردیبهشت سال ۹۹ مسابقه‌های کسب سهمیه بازی‌های المپیک را داریم. البته در ۲ وزن ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم شانس ایران برای کسب سهیمه المپیک در آسیا بالاست اما در ۶۷ کیلوگرم کار سختی داریم و سعی داریم با انتخاب نفرات بهتری سهمیه‌ها را بگیریم تا با تیمی کامل راهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شویم.

وی در خصوص اینکه از کدامیک از فرنگی‌کارن ناراضی است، گفت: از «امین کاویانی‌نژاد»، «پویا ناصرپور»، «میثم دلخانی» و همچنین با وجود کسب سهمیه المپیک توسط «امیر قاسمی منجزی» از او نیز ناراضی هستم. قاسمی نباید در مسابقه‌ای که برای کسب مدال جهانی است چنین اشتباهاتی داشته باشد و هر چند نخستین میدانی جهانی خود را تجربه می‌کرد اما توانایی کسب مدال برنز را داشت.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک روزهای ۲۳ تا ۲۶ شهریورماه در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب سه مدال برنز علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و سعید عبدولی در وزن ۸۲ کیلوگرم و کسب ۷۵ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در این رقابت‌ها تیم های روسیه، ازبکستان و گرجستان به ترتیب با ۱۳۲، ۸۰ و ۷۹ امتیاز اول تا سوم شدند.

تیم ایران در رقابت‌های جهانی سال گذشته در کشور مجارستان با یک مدال برنز و ۳۹ امتیاز در جایگاه یازدهم ایستاده بود.

تیم ایران همچنین توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم ۳ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.